רב המשטרה בריאיון: "החברה החרדית מקפידה על ההנחיות"

    אסתי פלד 1 Comment on רב המשטרה בריאיון: "החברה החרדית מקפידה על ההנחיות"

    רב המשטרה הרב רמי ברכיהו בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' סיפר על שיתופי הפעולה בימים אלו, "אני בקשר עם רבנים כולל רבנים שבשגרה קשה להם עם גופים ממלכתיים, הבנים קשובים ומבקשים שתופי פעולה ומבקשים מידע מהימן"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    הרב רמי ברכיהו רב משטרת ישראל, התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס לחשש במשטרה בימים אלו, "אנחנו דואגים בימים ההם ששוטרים לא ידבקו בנגיף. כי אם שוטרים ידבקו זו צרה צרורה, כי אין די כוח אדם לנהל אירוע בשגרה ובוודאי בחירום".

    על סגירת המניינים אמר הרב: "יש שוטרים עם לב טוב יהודים שקשה להם לסגור מניינים. כולנו בני אדם ולכן קשה לנו להפסיק אנשים מתפללים, אך יחד עם זאת זה התפקיד שלנו אם לא יהיה גוף שיאכוף את ההנחיות האלה מי ישמור על הבריאות?"

    הרב הוסיף וסיפר כי "רבי עקיבא איגר כתב על מגיפת הכולירא שהתרחשה במרכז פולין, הרב לקח אחריות וכתב על היגיינה ציבורית והתנהגות ציבורית. והוא בעצמו שם שוטרים בפתח בתי הכנסת שלא יכנסו להתפלל. השוטרים בסך הכל רוצים לשמור על הסדר ועל ההנחיות".

    החשיבות בגוף אכיפה במדינה, "אני תמיד תמה על זה שהתורה לא צוותה להקים בתי חולים או צבא,היא צוותה רק על "שוטרים ושופטים תיתן לך בכל שעריך", הקמת גוף משטרה זה אחד ממניין המצוות. לצערי הרב אנחנו מעריכים חיילי צה"ל ורופאים ושוטרים לא תמיד מוערכים כדבעי", הסביר הרב.

    הרב ברכיהו סיפר על אירוע מרגש שקרה היום, "אני היום הייתי בסיור להגעלות כלים והכנת מצות, תפס אותי יהודי חרדי מחוץ לאפיית מצות ואמר לי כל הכבוד לכם תודה רבה לכם אתם שומרים עלינו וזה חימם לי מאוד את הלב. יש התקפות על החברה החרדית אבל אני יודע כמה החברה החרדית מאוד מקיפה לשמור על הכללים".

    בסיום דבריו הרב ברכיהו שיתף מתובנותיו, "מאז מלחמת העולם השנייה לא היינו ככה, שהרגשנו שאנחנו תלויים אחד בשני. פתאום כולנו כולל כולנו תחת סכנה אחת והמדינה מנסה לשמור על חיי האזרחים, זה משהו שלא היה אף פעם במדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות