טיבי וליברמן מאיימים: "אם גנץ יועמד לתפקיד יו"ר הכנסת – נצביע נגד"

    איתי גדסי 1 Comment on טיבי וליברמן מאיימים: "אם גנץ יועמד לתפקיד יו"ר הכנסת – נצביע נגד"

    בליכוד העבירו מסרים לכחול לבן, נתניהו החליט: אם תעמידו יו"ר כנסת – הקואליציה לא תוכל לתפקד ולכן תובילו לבחירות רביעיות | בכחול לבן שוקלים כפתרון לאחדות: בני גנץ יתמנה ליו"ר הכנסת | בבלוק שמאל-ליברמן-ערבים מאיימים על גנץ

    טיבי מאיים: לא נבחר בגנץ ליו"ר הכנסת צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המסדרת התכנסה היום (חמישי) בראשות כחול לבן, על סדר יומה העמדת מועמד ליו"ר הכנסת לאחר פסיקת בג"ץ אמש לכנס את המליאה להצבעה. בליכוד העבירו מסר ברור לכחול לבן אם תעמידו יו"ר לכנסת לא תהיה אחדות.

    ח"כ מיקי זוהר אמר בוועדה: "נכון להיום הכנסת מנוהלת ע"י כחול לבן ונשלטת ע"י הרשימה המשותפת. הרשימה המשותפת מחזיקה בקולות שעושים את ההבדל בין רוב למיעוט".זוהר הוסיף, "המצב הזה הולך להימשך עד סיום משבר הקורונה, משום שההחלטה שלכם היום קובעת באופן סופי שלאחר סיום המשבר אנחנו הולכים לבחירות רביעיות" הבהיר זוהר לכחול לבן.

    זוהר המשיך והעביר מסר מראה"מ, "ראש הממשלה הולך להודיע שמהרגע שיתמנה יו"ר כנסת מטעמכם שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו. ברכות למשותפת על ההישג שמנעה ממשלת אחדות" אמר זוהר לחברי כחול לבן.

    ח"כ מתן כהנא (ימינה) אמר בוועדה: "כולנו יודעים מה בכוחו של יו"ר הכנסת לעשות לממשלה ולכנסת, הוא יכול מרר את חיי הממשלה ולא לאפשר לממשלה למשול. מעולם מאז הקמת המדינה לא היה יו"ר כנסת מהאופוזיציה".

    כהנא הוסיף, "אני לא מבין מה עושה גנץ, מאיר כהן הולך להיות חלק מהאופוזיציה בכל מקרה, הרי יש עתיד מחרימים את נתניהו והוא יפריע גנץ כשהוא יהיה בממשלה. בג"ץ חודר פה ברגל גסה למקומות שלא שלו, לחדור ללב עבודת הפרלמנט זה פשוט מגוחך".

    המסרים התקבלו היטב בצמרת כחול לבן, והם מבינים כי משמעות העמדת יו"ר לכנסת היא בחירות רביעיות. ואכן בכדי למנוע את המשבר האחדות מול הליכוד כעת בכחול לבן בוחנים: מינוי בני גנץ ליו"ר הכנסת כדי לאפשר את המשך המו"מ. בכחול לבן לא הגיבו. עמית סגל מדווח כי גם ליברמן מאשר כי לא יתמוך בבני גנץ לתפקיד יו"ר הכנס מהלך שיכול להביא לאחדות.

    ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה להצעה הנשקלת בוועדה: "אני קורא ידיעות שכחול לבן שוקלים להציע את בני גנץ כמועמד ליו"ר הכנסת. אני רוצה להודיע שבמקרה כזה הרשימה המשותפת תצביע נגד". עוד הוסיף טיבי בפטרונות, "ולהבא, אני מבקש להתייעץ אתי בכל דבר".

    בינתיים, ח"כ ניסנקורן יו"ר הוועדה, עזב את ניהול הוועדה. שם את ח"כ רם שפע במקומו.

    ותיק חברי הכנסת ח"כ עמיר פרץ פנה לוועדה המסדרת בבקשה לכנס את מליאת הכנסת היום בשעה 16:00. כינוס המליאה דרוש את אישורה של הוועדה המסדרת שדנה בבקשה בשעה זו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא יאומן, הוא לא חשב שעושים לו תרגיל ועוד העז להסתלבט