היום ההצבעה על יו"ר הכנסת: רביעיית הנהגת כחול לבן מתכנסת להכריע

    איתי גדסי No Comments on היום ההצבעה על יו"ר הכנסת: רביעיית הנהגת כחול לבן מתכנסת להכריע

    בוועדה המסדרת אישרה לאחר החלטת בג"ץ, כי ב-16:00 תתכנס המליאה להצבעה על זהות יו"ר הכנסת | בכחול לבן קיבלו מסר מראה"מ אם מאיר כהן יבחר הולכים לבחירות רביעיות לאור חוסר התפקוד שיהיה בכנסת | הנהגת כחול לבן מתכנסת להכריע | ליברמן, טיבי והורביץ הודיעו תומכים רק בכהן

    רביעיית הנהגת כחול לבן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן אישרה את בקשתו של ותיק חברי הכנסת ח"כ עמיר פרץ, בתוקף סמכותו על פי החלטת בג"צ, לכנס את מליאת הכנסת היום (חמישי) בשעה 16:00, לבחירת יו"ר כנסת קבוע. 9 ח"כים תמכו לעומת 7 שהתנגדו.

    כרגע מכונת רביעיית הנהגת כחול לבן לכינוס חירום, על הפרק אחדות עם הליכוד ברוטציה שוויונית. או בחירת מאיר כהן מיש עתיד ליו"ר הכנסת וגניזת ממשלת אחדות והקמת ממשלה צרה בתמיכת ליברמן והערבים, וככל הנראה הליכה לבחירות רביעיות.

    בכחול לבן ככל הנראה גנץ ואשכנזי נוטים להסכים לממשלת אחדות ברוטציה, מול לפיד ויעלון שמתנגדים לכך בכל תוקף ומובילים לממשלה צרה והעברת חוק כנגד האפשרות שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה.

    בדיון בוועדה המסדרת אצר ח"כ מיקי זוהר אמר: "ראש הממשלה הולך להודיע שמהרגע שיתמנה יו"ר כנסת מטעמכם שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו. ברכות למשותפת על ההישג שמנעה ממשלת אחדות. נכון להיום הכנסת מנוהלת ע"י כחול לבן ונשלטת ע"י הרשימה המשותפת".

    עוד הוסיף זוהר, "הרשימה המשותפת מחזיקה בקולות שעושים את ההבדל בין רוב למיעוט. המצב הזה הולך להימשך עד סיום משבר הקורונה, משום שההחלטה שלכם היום קובעת באופן סופי שלאחר סיום המשבר אנחנו הולכים לבחירות רביעיות".

    ח"כ יזהר שי הגיב מכחול לבן: "מי שמאיים באולטימטום פניו אינם לאחדות, אנחנו לא מתרגשים מהאיומים האלה."

    ח"כ שלמה קרעי אמר בדיון: "אם אתם רוצים לתת לבג"ץ להשתלט על הכנסת אז תתפטרו כולכם ותנו לבג"ץ לנהל את הכנסת, בשביל מה צריך אתכם? אתם מאפשרים לרשות אחת להשתלט על רשות אחרת, לא היה כדבר הזה. לרשות המחוקקת יש תקנון ויש חוקים".

    ח"כ אחמד טיבי: "אני קורא ידיעות שכחול לבן שוקלים להציע את בני גנץ כמועמד ליו"ר הכנסת. אני רוצה להודיע שבמקרה כזה הרשימה המשותפת תצביע נגד". גם ליברמן פרסם מסר דומה כי הוא תומך רק במאיר כהן לכהונת יו"ר הכנסת ולא בגנץ.



    0 תגובות