תקודם הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאיים

    עמית דניאל No Comments on תקודם הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאיים

    הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – דמי אבטלה לעצמאיים), התש"פ–2020 הונחה בסוף השבוע על שולחנו של שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס. יושב ראש ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי: "זו השעה לקדם את הצעת החוק שתבטיח את זכות דמי האבטלה של השכירים לאלה של העצמאיים"

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, הניח בסוף השבוע על שולחנו של שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס, את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – דמי אבטלה לעצמאיים), התש"פ–2020, שהוגשה בעבר כבר בשנת 2015.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הביטוח הלאומי אינו מזכה עובדים עצמאיים אשר נפלטו ממעגל העבודה בקבלת דמי אבטלה. הפלייתם של העובדים העצמאיים ושלילת זכאותם לדמי אבטלה אינה מתיישבת עם תכליתו של החוק והעקרונות העומדים בבסיס תורת הביטחון הסוציאלי".

    לדברי ההסתדרות הלאומית, מאז פרוץ משבר הקורונה והשבתתם שלא מרצון של עשרות אלפי עצמאיים כמו גם מאות אלפי שכירים, אסור להתעלם ממצוקת העצמאיים שנותרו ללא אבא ואמא. להסתדרות הלאומית הגיעו פניות רבות מעצמאיים שביקשו סיוע והביעו תקווה כי יקום הגורם שיפעל למענם. יואב שמחי הרים את הכפפה ומתכוון לפעול בנחישות רבה לשים קץ להפלייה בין העצמאיים לבין השכירים.

    גם בממשלת ישראל נשמעים קולות הקוראים לתת פתרון אמיתי לבעיית העצמאיים נוכח המצוקה הקשה. יושב ראש ההסתדרות הלאומית מאמין כי יחד עם שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס ויחד עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר יוכלו לקדם תיקון זה.

    שמחי אומר כי ברור שנושא הסדרת מתן קצבת אבטלה לעצמאיים דורשת הבנות והסכמות עם ציבור העצמאיים, הדרך עוד ארוכה אבל הגיעה השעה לעלות על המסלול לתיקון חוק ביטוח לאומי.

    יושב ראש ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי: "משבר הקורונה יצר הזדמנות לפתרון סוגיית דמי אבטלה לעצמאיים. מאות אלפי עצמאיים מצאו עצמם ללא הכנסה, זו השעה לקדם את הצעת החוק שתבטיח את זכות דמי האבטלה של השכירים לאלה של העצמאיים".

    שר העבודה הרווחה, ח"כ אופיר אקוניס. "אני מאמין שדווקא בעת זו, תדע ממשלת ישראל לטפל בעשרות אלפי העצמאיים, עם מחשבה לטווח רחוק".

    לקריאת הצעת החוק.



    0 תגובות