מרנן ורבנן שר התורה וראש הישיבה: "אין לקיים כלל מניינים לתפילה"

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on מרנן ורבנן שר התורה וראש הישיבה: "אין לקיים כלל מניינים לתפילה"

    גאב"ד הגר"ש רוזנברג פרסם את דעת תורה של מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה לגבי תפילה בציבור בבני ברק גם באוויר הפתוח וב-10 מתפללים. כמו כן פרסם הגר"ש את דעתם בעניין לימוד תורה בבתי הכנסת בעיר | "מנע מגיפה מנחלתך"

    מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוראת שעה לתושבי בני ברק: בעקבות הזינוק הנוראי בכמות הנדבקים והחולים בעיר בני ברק, ופטירתם של תושבי העיר לאחרונה, גאב"ד בני ברק הגר"ש רוזנברג פרסם לפני זמן קצר בכתב ידו בשם מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין כי "אסור להתפלל בציבור בבני ברק". לאור התפרצות המחלה בעיר. גם מרן הגאון הרב שמעון בעדני הצטרף לקריאתם של גדולי ישראל.

    הגאב"ד הגר"ש רוזנברג כותב: "ע"ד רבותינו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אידלשטיין שליט"א, שיש להחמיר את אמצעי הזהירות ואין לקיים כלל מניינים לתפילה גם לא במקומות הפתוחים. כמו"כ אסור ללמוד בבתי הכנסת ובתי המדרש, רק כל אחד ילמד בביתו". 

    אל המכתב הצטרפו גדולי רבני העיר הפוסקים, הגאון הרב שריאל רוזנברג, הגאון הרב יצחק זילברשטיין, הגאון הרב יהודה סילמן והגאון הרב משה שאול קליין.

    המכתב המלא:

    המכתב הקריטי לתושבי ב"ב הגיע לאור בקשתו של רה"ע  אברהם רובינשטיין הפועל לרסן את זינוק התחלואה הגבוה בעיר, פנו פוסקי ההלכה ובהם ראב"ד בד"צ בני ברק רבי שריאל רוזנברג ואב"ד בד"צ בני ברק רבי יהודה סילמן לבתי מרנן ורבנן גדולי ישראל מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, שהורו כי אין לקיים כלל וכלל מניינים לתפילה וגם לא במקומות פתוחים, וכן אסור ללמוד בבתי כנסת ובתי מדרש, אלא כל אחד ילמד בביתו

    כמו כן, פרסמנו מוקדם יותר, כי היום (ראשון), קיבל שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי שורת שאלות הלכתיות העוסקות בהתפשטות מגיפת הקורונה בפרט בציבור החרדי. מרן שר התורה השיב בכתב ידו על שורת השאלות שעלו מהקהילות השונות בירושלים והועברו למעונו באופן מרוכז.

    על פי הוראת מרן שר התורה מי שאינו שומר על הנחיות משרד הבריאות מוגדר כרודף, מוטל על כל אחד למסור למשטרה את מי שמזלזל בהנחיות, יש לענות בטלפון בשבת למי שמחכה לתשובות על בדיקת קורונה, ויש למחות בחריפות בפני כל מי שלא שומר בקפדנות על הוראות הרופאים.

    כמו כן פסק מרן הגר"ח כי מי שמזלזל בהוראות ומדביק אנשים אחרים, הוא קרוב למזיד.

    לפניכם השו"ת המלא.

    א. אדם שלפי הוראות הרופאים חייב להיכנס לבידוד כדי שלא ידביק אחרים אם חלה, והוא עצמו חש בטוב ואינו חש שום כאב או חולי, האם יכול לצאת מביתו, או שמצווה עליו להקשיב לרופאים למרות שמרגיש טוב?

    מרן הגר"ח: "לשמוע לרופאים".

    ב. אדם שטוען שהוא בוטח בה' שלא יחלה, ועל כן מזלזל בהנחיות הרפואה (בשמירת מרחק זה מזה, וביציאה מהבית שלא לצורך דחוף וכדו') האם אפשר להגדירו כ"רודף" כי עלול להביא אנשים אחרים לידי סכנה?

    מרן הגר"ח: "כרודף".

    ג. ואם ח"ו זלזל בהוראות וגרם למישהו למות, האם נחשב מזיד או שוגג?

    מרן הגר"ח: "קרוב למזיד".

    ד. אם יודע על אדם שחייב להיות בבידוד שיוצא החוצה ומסכן אנשים, מותר לגעור בו בקול ובחריפות, אף שאולי יתבזה מכך?

    מרן הגר"ח: "מותר".

    ה. האם מותר למסור את שמו של אדם שמזלזל בהוראות הרופאים ומסכן את האחרים, לרשויות החוק? וכן האם מותר למסור מידע על בתי כנסת ומוסדות שלא נשמעים להוראות הרפואה, גם אם יביא לקנס כספי גבוה או אפילו מאסר?
    מרן הגר"ח: "מותר".

    ו. האם יש להשאיר טלפון פתוח בשבת למקרה שהרופאים יצטרכו להשיגו ויוכל לענות בשל חשש פיקוח נפש?
    מרן הגר"ח: "מותר".

    ז. מה הציבור יכול לקבל על עצמו כדי לעצור את המגיפה הנוראה שכבר מתו בה רבים כל כך?
    מרן הגר"ח: "להתפלל".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      למה עכשיו מיתעוררים אחרי כל חילול ה שניגרם אנחנו צריכים להתביישששש …..למה לא עושים רעש כמו בבחירותת כמה מתים יש..ה ישמור…

    2. 1

      הזהרו בגחלתם של צדיקים