רבני קהילות הדרום בקריאה לציבור: "חובה קדוש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות"

    עפר גדנקן No Comments on רבני קהילות הדרום בקריאה לציבור: "חובה קדוש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות"

    לקריאת הקודש שפורסמה בשיתוף מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות הצטרפו מתאמי קשרי הקהילה במחוז הזמינים בכל עת לסייע לציבור ● ראש המחוז הגב' קרן שכטר: "הקריאה מתפרסמת בהמשך לשיתוף הפעולה הפורה שלנו עם רבני הקהילות וכולנו תקווה שהמגפה תסתיים במהרה"

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביוזמת מחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות, יצאו בימים האחרונים רבני קהילות מכלל העדות והחוגים בדרום ב"קריאת קודש" נרגשת אל תושבי הדרום, בה הם מתבקשים להקפיד ביתר שאת על ההנחיות בימים אלו שכן "היות ומדובר בדיני נפשות של ממש, חוב קדוש לשמור ולהקפיד ביתר שאת על ההנחיות".

    על המכתב חתומים (על פי סדר הא"ב) הגרב"צ בבצ'יק שליט"א, הגרש"ד הכהן גרוס שליט"א, הגר"מ הבלין שליט"א, הגר"מ וולקוביץ שליט"א, הגר"ד חזקיה שליט"א, הגר"מ חרז שליט"א, הגר"ש מונטג שליט"א, הגר"פ פאדווא שליט"א, הגר"ד ריזל שליט"א,הגר"י שיינין שליט"א, הגרב"צ שפירא שליט"א והגרח"ב שץ שליט"א.

    במכתב מציינים רבני הדרום שליט"א כי "היות ומומחי הרפואה קבעו שסכנת המגיפה חמורה ביותר וכבר פסקו והיות ומומחי הרפואה קבעו שסכנת המגיפה חמורה ביותר וכבר פסקו כל מורי ההוראה וגדולי

    הדור שליט"א שכיוון שימים אלו הם בבחינת שעת סכנה, משום דחמירא סכנתא מאיסורא ואנו

    מצווים על "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", הרי שאין שום היתר לצאת מן הבית וחוב קדוש להישמע

    להנחיות וההוראות המתפרסמות מעת לעת ע"י משרד הבריאות.

    בסיום קריאת הקדוש מציינים רבני הדרום כי "כשם שכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, כך הוא חלילה להפך. וכל מי שיוצא אל רשות הרבים, ובעטיו חלילה הרי דינו כדין אדם המזיק ועתיד ליתן על כך את הדין. נישא תפילה לק-ל עליון, שיסיר מעלינו המגפה וכל נגע ומחלה, ושנזכה לצאת מן המיצר אל החירות והגאולה השלמה ונזכה עוד בשנה זו לאכול מן הזבחים ומן הפסחים, אמן".

    לקריאתם של רבני הדרום הצטרפו גם מתאמי קשרי הקהילה של מכבי בכל המחוז, שקראו לציבור להגיע למרכזים הרפואיים רק בעתות חירום וכי הם ערוכים וזמינים בכל עת בשעות היום לתת שירות גם בימים אלו לסייע לפניות הציבור בכל הקשור להתמודדות הציבור עם התפשטות נגיף הקורונה, כמו לייעוץ והכוונה במכלול התחומים הרפואיים שחברי מכבי שירותי בריאות נדרשים לכך בחירום כבשגרה.

    למכבי שורה של מתאמי קשרי הקהילה בדרום, בהם מנהל המגזר החרדי במחוז הרב אריה קליין, מנהל קשרי החוץ במרחב אשדוד הרב משה גרינבוים, מתאם קשרי הקהילה בקריית גת הרב אברהם ברסלר, מתאם קשרי הקהילה באופקים הרב יהושע יוליס, מתאם קשרי הקהילה בנתיבות הרב יאיר כהן, מתאם קשרי הקהילה בערד הרב משה רייכמן ומתאם קשרי הקהילה בתפרח הרב נחום קץ.

    ראש מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות, הגב' קרן שכטר: "כמי שפועלים לאורך השנה כולה יחד עם רבני הקהילות בדרום, בשיתוף מתאמי קשרי הקהילה במחוז, אך טבעי היה כי נפעל להביא את קריאתם של רבני הקהילות אל כלל תושבי הדרום בציבור החרדי. כולנו תקווה שנעבור את תקופת הקורונה המאתגרת בשלום ובבריאות ושמחים על השתתפותו בקריאה הנרגשת לציבור, ואם בזכותנו ניצל ולו אדם אחד דיינו – שהרי ידוע כי המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".



    0 תגובות