ראה"מ בהצהרה: "נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בהצהרה: "נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל"

    ראה"מ בהצהרה מיוחדת הכריז ל הגבלות תנועה חדשות בנוגע לתפילות, חופה, ברית ולהבדיל הלוויות | נתניהו ביקש כי השנה כל משפחה תעשה את לי הסדר בתוך המשפחה הגרעינית ללא אורחים | על צבה של ישראל: "טוב יותר מרוב מדינות העולם. ידענו משברים גדולים ויכולנו להם"

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu speaks during a press conference about the coronavirus COVID-19, at the Prime Ministers office in Jerusalem on March 25, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ?????? ?????? ?????? ???? ????? ?? ??????? ?????? ????? ???? ???? ??????? צילום: פלאש90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה חשובה לאומה על רקע משבר הקורונה המתמשך, בהצהרה המיוחדת ממעונו כשהוא נתון בבידוד לאחר שהיועצת לענייני חרדים התגלתה כחולת קורונה. במהלך ההצהרה הכריז ראש הממשלה על שורה של הגבלות חדשות למנוע את התפשטות המגיפה.

    "אני מדבר איתכם ממעון רה"מ בירושלים", אמר נתניהו שנמצא מהבידוד. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמא אישית. הצלם נמצא במרחק של 6 מטר והאיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה", אמר בפתח דבריו.

    ראש הממשלה נתניהו מסר לציבור על מצבו: "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עוד לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. קיימתי שיחה עם כוכבי ועם ראש המל"ל כדי להרחיב טיפול במשבר הקורונה באמצעות צה"ל ופקע"ר".

    ראש הממשלה נתניהו עדכן כי "ראש המל"ל והרמטכ"ל יגישו לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם נגיד בנק ישראל. במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי שעדיף להחמיר מאשר להקל".

    החמרת יתר ולא הקלה זו המדיניות, "במסגרת המאבק שלנו בקורונה – נכנס הערב שוב את הממשלה. הקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה. אנו מוסרים למשפחות הנפטרים את מלוא תנחומינו. מבקש להודות לצוותים הרפואיים החיוניים הנפלאים שלנו".

    על מצבה של ישראל מול העולם אמר נתניהו: "זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר כמעט מכל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה אבל איננו מסתפקים בכך. אנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של מספר מדינות באסיה שהאטו מאד את קצב הידבקות בנגיף. לכן החלטתי להביא הערב עוד הגבלות שמיועדות להצלת חיים".

    נתניהו התייחס לקבוצות מיעוט מכל המגזרים שמפרים את ההוראות בכוונה והבהיר: "הרוב הגדול ממושמע, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו".

    עוד הוסיף ראה"מ, "אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם מי שתוקף את הכוחות שמבקשים למלא שליחות למען כולנו. הם רומסים את העקרונות של ואהבת לרעך כמוך".

    איסור התקהלות על יותר משני אנשים, "בהנחיות לציבור, נצמצם עוד יותר את ההנחיות. לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. לאחר ההדבקויות בבתי הכנסת, נאסרות תפילות גם במרחב הפתוח".

    נתניהו הרחיב את ההגבלות והוסיף: "חופה וקידושין- בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק משפחה גרעינית – אני יודע שזה קשה אני מבקש וגם מנחה שתעפעלו בהתאם. יוצא דופן – הלוויות עד 20 איש ובריתות עד 10 איש, כל זה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות 2 מ' מאדם לאדם".

    על צמצום העבודה אמר ראה"מ, "משרדי הממשלה והתעשייה מ30% רק ל-15% תהיינה החרגות, אבל זאת התוצאה בכדי לצמצם את היקף ההידבקות".

    לקראת חג הפסח שיחל בשבוע הבא קרא ראה"מ, "הסדר השנה ייזכר כסדר הסגר, אני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית בבית, רק מי שנמצא בבית ישתתף בסדר, תוך שמירת מרחק ושטיפת ידיים".

    נתניהו הוסיף וביקש, "להימנע מביקורים משפחתיים בערב החג. הרי כך נדבקים ומעבירים את הנגיף. לווצר על מפגש עם הנכדים כי אין בריריה. זה גם נכון לחגים של העדות הלא יהודיות. אני מבקש מכם לקיים בדיוק את אותם כללים".

    על הרחבת ההטבות הכלכליות אמר ראה"מ, "אישרנו תוכנית סיוע כלכלי לטווח של 6 חודשים בהיקף של 80 מיליארד ש"ח, זה 6% מהתל"ג- זה המון כסף ובמזומן, זה יבוא חצי מקופת המדינה וחצי מאשראי מאוד נוח. אנחנו צריכים לאזן בין הרצון לעזור שהוא אמיתי על העסקים לבין הרצון שהכלכלה לא תתרסק. הבטחנו לעצמאים ולשכירים ולרופאים".

    בסוף דבריו אומר נתניהו: "אני אומר לכל מי שנפגע מהמשבר אני מבין אתכם, החיים שלכם השתנו ברגע אחד, עברנו משברים גדולים ויכולנו להם בעזרת ה' נעבור גם את המשבר הזה. אנחנו צריכים לשלב ידיים ולהקים ממשלה חירום לאומית שתדרוש וויתורים מכולנו. מאחל לכם נפש בריאה בגוף בריא".

     



    0 תגובות