למרות העוצר: חלוקת ה'קמחא דפסחא' התקיימה במולדובה

    דוד קליגר No Comments on למרות העוצר: חלוקת ה'קמחא דפסחא' התקיימה במולדובה
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מצב החירום ממשיך לשרור ברוב מדינות אירופה ובחלקים רחבים בשאר העולם, חג הפסח מתקרב ובא בצעדי ענק. 'משבר הקורונה' שצמצם את התנועה בין המדינות, מאיים על קיום סדר פסח כהלכתו בקהילות יהודיות קטנות ובעיקר במדינות מזרח אירופה.

    גם הקהילה היהודית בקישינב מולדובה, נערכת לאפשר אספקה סדירה של כל צרכי החג לחברי הקהילה. במבצע מיוחד שנערך בשבוע שעבר, הצליחה הקהילה האורתודוקסית להכניס למולדובה בטיסה האחרונה שנחתה במדינה, למעלה מרבע טון בשר ומצרכי מזון כשרים לפסח. ובימים האחרונים, למרות סגירת הגבולות הצליחה הקהילה להעביר למעלה מטון מצות מאוקראינה לתוך מולדובה.

    הקהילה האורתודקסית של מולדובה בראשותו של הרב פנחס זלצמן נטלה על עצמה את האחריות לדאוג לתושבי המדינה היהודים כמידי שנה.

    וכך, כאשר המדינה המזרח אירופאית הקטנה מתנהלת בשבועות האחרונים תחת מצב חירום והתושבים נמצאים בעוצר תנועה מוחלט, בוצעה חלוקת ה'קמחא דפסחא'. כדי להתגבר על מגבלות התנועה הקפדניות, קיבלו מתנדבי הקהילה אישורי תנועה חריגים במטרה להגיע לכל בתי היהודים בקישינב ובערים האחרות.

    בהוראתו של הרב פנחס זלצמן, חולקו מארזי החג עם המצות ושאר מצרכי המזון גם לקהילות היהודיות האחרות הפועלות בעיר, הכוללות את משפחות חב"ד וחוגים יהודים אחרים. וכך במבצע מיוחד שהסתיים בימים אלה, קיבלו למעלה מ-1000 יהודי העיר מצות, יין, בשר ושאר מצרכי החג עד לבתיהם.

    הרב פנחס זלצמן רבה האורתודוקסי של מולדובה: "מסורת ה'קמחא דפסחא' מקובלת בקהילות היהודיות כבר מאות שנים. גם הקהילה היהודית של מולדובה שמרה על מסורת זו בתקופות הקשות ביותר. כעת, בעידן חירום שטרם ידענו כמותו, שינסנו מותניים כדי לאפשר לכל היהודים במולדובה לחגוג את פסח כהלכתו. בזכות הקשר ההדוק והחם עם השלטונות הצלחנו לאפשר למתנדבים שלנו לנוע ברחבי העיר ללא חשש להיעצר, תוך שמירה על כל כללי הביטחון והבריאות".



    0 תגובות