"הנחיות בבחינת 'ונשמרתם', החשובים שבעתיים בערב הפסח"

    עפר גדנקן No Comments on "הנחיות בבחינת 'ונשמרתם', החשובים שבעתיים בערב הפסח"

    רבני קהילות הדרום ב"שיחת ועידה" עם הנהלת מכבי שירותי בריאות.
    המפגש הטלפוני הנדיר נערך לנוכח קריאת הקודש שפרסמו רבני הדרום, בשיתוף מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות ומתאמי קשרי הקהילה הזמינים בכל עת לסייע לציבור ● במהלך השיחה הטלפונית העלו הרבנים שאלות שונות עליהם השיבו מומחי מכבי – והרבנים ציינו כי יפעלו להטמעת ההנחיות בקרב בני קהילתם ● ראש המחוז הגב' קרן שכטר אזולאי הכריזה על הקמת "קו חם" ייעודי שיפנה ישירות לרבני הקהילות ולהנהלת המחוז, ואשר יפעל 24 שעות ביממה – כולל בימי שבת וחג למקרי פיקוח נפש – ויינתן לציבור הנחיות מדויקות להתמודדות עם נגיף הקורונה
    בתמונה: כנס הרבנים שנערך השנה במחוז הדרום

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני קהילות מכלל העדות והחוגים בדרום נועדו בימים האחרונים ל"שיחת ועידה" מיוחדת שנערכה ביוזמת מחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות, על מנת לטכס עצה יחדיו כדי לחדד לציבור את ההנחיות לנוכח סכנות מגפת הקורונה בישראל. שיחת הוועידה נערכה בהמשך ל"קריאת הקודש" שפרסמו רבני קהילות הדרום, בה מבקשים להקפיד ביתר שאת על ההנחיות בימים אלו שכן "היות ומדובר בדיני נפשות של ממש, חוב קדוש לשמור ולהקפיד ביתר שאת על ההנחיות".

    בשיחת החירום הנדירה השתתפו עשרות רבנים מכלל הקהילות בדרום, יועצי רפואה, מתאמי קשרי הקהילה של מכבי ומובילי דעה מאשדוד, קריית גת, אופקים, נתיבות, תפרח, באר שבע וערד, אשר הקדישו מזמנם ונועדו יחדיו בשיחת הוועידה, על מנת למצוא את הכלים הנכונים לפעילות הסברה בקרב הציבור לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולהינצל מהמגפה המשתוללת.

    בפתח ה"מפגש" הוירטואלי, נשאה דברים ראש מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות, הגב' קרן שכטר אזולאי, שהודתה לרבנים על הירתמותם עבור שמירת חיי הציבור והרחיבה על משמעות נגיף הקורונה, תוך שהיא סוקרת את ההתמודדות העולמית עמו ומוכנות מכבי שירותי בריאות לימים אלו,

    אשר באה לידי ביטוי בהרחבה משמעותית של פעולות ה"רפואה מרחוק". כן הכריזה על הקמת "קו חם" ייעודי שיפנה ישירות לרבני הקהילות ולהנהלת המחוז, ואשר יפעל 24 שעות ביממה – כולל בימי שבת וחג למקרי פיקוח נפש – ויינתן לציבור הנחיות מדויקות להתמודדות עם נגיף הקורונה. "אני מאמינה שבשיחה זו ניתן כלים לרבנים על מנת שיוכלו לדבר עם הנפשות בקהילתם, כדי שנוכל להציל רבים ככל האפשר", ציינה ראש המחוז.

    המנהלת הרפואית של מכבי במחוז הדרום, ד"ר אראלה רוטלוי הרחיבה אודות הזהירות המתבקש והנדרשת מהציבור, כשהיא מחדדת את העובדה כי שמירת ההנחיות מצילה חיים, כפשוטם. לצד ההתמודדות הנדרשת עם הנגיף, הסבירה, ממשיכה מכבי להעניק שירותי רפואה שגרתיים גם בימים טרופים אלו, כאשר ה"תור הטלפוני" אותו יזמו במכבי שירותי בריאות הוא פתרון יעיל למתן שירותי הרפואה המתקדמים ביותר מחד, תוך מניעת היציאה למרחב הציבורי שלא לצורך.

    בנוסף, חידדה הרופאה את הנחיות משרד הבריאות והדגישה כי כל יציאה מהבית מגדילה את הסיכויים להדבק ולהדביק ועל כן יש להימנע ככל האפשר מיציאות שאינן הכרחיות- רק על מנת להצטייד במזון או בתרופות במקרים בהם לא ניתן להיעזר בשירות משלוחים. ביציאות הכרחיות יש להשתמש במסכת מגן ובכפפות, לא לגעת בשום דבר ללא טישו או כיסוי- כפתור של מעלית, ידית של עגלה, מעקה ברחוב או בחדר מדרגות- כל נגיעה עלולה לחשוף לנגיף. יש לפתוח דלתות עם המרפק ולא עם כף היד, לא לנשק מזוזות ותשמישי קדושה אחרים ולשמור על מרחק של 2 מטר לפחות משאר האנשים. בנוסף יש לשטוף ידיים בסבון בתדירות גבוהה, הימצאות בבית וחשיפה לכמה שפחות אנשים תמנע את מעגל החשיפה וההדבקה. יש להבין כי לא כל מי שנושא את הנגיף חש בתסמינים והוא עלול להדביק אחרים מבלי לדעת שהוא נושא את הנגיף. לפיכך, עלינו להימנע ככל האפשר ממגע עם חפצים, אביזרים ואף אנשים מחוץ לבית. גם בבית פנימה יש להקפיד על היגיינה, חיטוי ושטיפת ידיים עם סבון לעיתים קרובות, לחטא את ידיות הדלתות והחלונות, להימנע ככל האפשר מנסיעה בתחבורה ציבורית ומירידה במעליות, במקרים דחופים לרדת לבד ולהימנע מביקורי קרובים או משחק עם ילדי השכנים.

    מנהל המגזר החרדי במחוז הדרום ומנהל מרחב ערד במכבי שירותי בריאות, הרב אריה קליין, נשא דברים אודות צו השעה שהוא, על פי הוראת גדולי ישראל, בבחינת "עת לעשות לה' הפרו תורתך", ועל כך שבימים אלו, כדי להציל חיים, יש לוותר על הרגלי מצווה שונים כגון תפילה בציבור. מסיבה זו, הסביר, פועלת מכבי יחד עם רבני הקהילות שליט"א על מנת להנחיל ולחדד את ההנחיות לציבור.

    מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי, הרב משה שלזינגר, הרחיב בדבר חשיבות קריאת הרבנים שליט"א לצאן מרעיתם לנהוג במשנה זהירות בימים אלו, כשהוא מציין כי "מכבי פועלת ללא לאות למען בריאות הציבור, גם בימים אלו, משום שאנו אמונים על כך ש'המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא', ועל כן לא נרפה בכל יוזמה למען בריאות הציבור, בייחוד כאשר מדובר בהצלת חיים של ממש כמו בהתמודדות מול נגיף הקורונה הקטלני".

    לאחר מכן העלו הרבנים שליט"א והמשתתפים השונים שאלות רבות הנוגעות לחיי היום-יום בקהילות השונות בדרום, בייחוד בימים אלו של ערב חג הפסח, כאשר מומחי מכבי השיבו בהרחבה לכל אחת

    מהשאלות. הרבנים הודו למכבי על הדאגה הכנה והנגשת המידע, וציינו כי יעבירו את ההנחיות והמידע שהתקבל בשיחת הוועידה לבני קהילתם על מנת לחדד את הנחיות הזהירות שהם בבחינת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" בימים אלו.

    על קריאת הקודש של רבני הדרום חתומים (על פי סדר הא"ב) הגרב"צ בבצ'יק שליט"א, הגרש"ד הכהן גרוס שליט"א, הגר"מ הבלין שליט"א, הגרח"פ הורביץ שליט"א, הגר"מ וולקוביץ שליט"א, הגרצ"ה ויזניצר שליט"א, הגר"ד חזקיה שליט"א, הגר"מ חרז שליט"א, הגר"ש מונטג שליט"א, הגר"פ פאדווא שליט"א, הגר"ד ריזל שליט"א, הגרב"צ שפירא שליט"א והגרח"ב שץ שליט"א, בו ציינו כי כפי שפסקו כל מורי ההוראה וגדולי הדור שליט"א – ימים אלו הם בבחינת שעת סכנה, ועל כן אין להחמיר ואין להדר על המצוות משום דחמירא סכנתא מאיסורא ואנו מצווים על "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", ועל כן חוב קדו להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות.

    לקריאתם של רבני הדרום הצטרפו גם מתאמי קשרי הקהילה של מכבי בכל המחוז, שקראו לציבור להגיע למרכזים הרפואיים רק בעתות חירום וכי הם ערוכים וזמינים בכל עת בשעות היום לתת שירות גם בימים אלו לסייע לפניות הציבור בכל הקשור להתמודדות הציבור עם התפשטות נגיף הקורונה, כמו לייעוץ והכוונה במכלול התחומים הרפואיים שחברי מכבי שירותי בריאות נדרשים לכך בחירום כבשגרה.

    למכבי שורה של מתאמי קשרי הקהילה בדרום, בהם, מנהל קשרי החוץ במרחב אשדוד הרב משה גרינבוים, מתאם קשרי הקהילה בקריית גת הרב אברהם ברסלר, מתאם קשרי הקהילה באופקים הרב יהושע יוליס, מתאם קשרי הקהילה בנתיבות הרב יאיר כהן, מתאם קשרי הקהילה בערד הרב משה רייכמן, מתאם קשרי הקהילה בתפרח הרב נחום קץ, מתאמות קשרי הקהילה הגב' רבקה גינת והגב' חני שילר באשדוד ומתאמת קרשי הקהילה הגב' גיטל גרוסליק בערד.

    בכל שאלה יכולים חברי מכבי לפנות למוקד "מכבי ללא הפסקה" בטלפון *3555 הפעיל גם בשבת וחג למקרי פיקוח נפש ע"י צוות רפואי, וכן למתאמי קשרי הקהילה באזורם.



    0 תגובות