יהודי מלייקווד, "תתפללו עלינו – יש כאן אלפי חולים ומאות נפטרים"

    שלמה ריזל No Comments on יהודי מלייקווד, "תתפללו עלינו – יש כאן אלפי חולים ומאות נפטרים"

    יהודי תושב לייקווד במכתב מטלטל מספר על הקורבנות הרבים ממגיפת הקורונה בעיירה. בצורה ישירה וכואבת הוא מתאר את ריבוי הנפטרים והחולים בעיר והעלייה הדרסטית מידי יום. כואב

    לייקווד צילום: צילומסך MJTV

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יהודי תושב ליקווד משתף את הציבור במצב הקשה השורר בארה"ב בכלל ובלייקווד בפרט, "הנה מקצת ממה שראיתי בעיני או שמעתי מכלי ראשון" הוא כותב בפתח תיאורו ומספר, |"אני גר ברחוב שעל הדרך לבית החיים דלייקווד. בדרך כלל יש לוייה פעם בשבוע או שבועיים. אתמול הייתי בחצר ביתי פחות משעה וראיתי 2 לווית עוברים" הוא מתאר את הקפיצה במספר המתים ל"ע.

    הוא מוסיף, "היום בבוקר יצאתי ל5 דק' וראיתי עוד לויה. אין לי מושג כמה מתים יש בלייקווד אבל זה ברור שיש הרבה יותר ממה שמפרסמים בכלי התקשורת" מעריך בנחרצות.

    את גודל הטרגדיה בעיירה הוא מתאר בסיפור הבא, "אתמול התקשרתי לחבר לנחם אותו על פטירת אביו והוא אמר לי שגם חמיו נפטר. אין מילים להסביר מצב בביתו פחות משבוע לפני פסח שני ההורים יושבים שבעה לבד בבית עם כמה ילדים קטנים ששני הסבים שלהם נפטרו וכו'".

    הטרגדיה הגיעה גם לקרובים: "וכן החברותא שלי (אברהם יעקב בן גולדא לאה) במצב אנוש ואשתו ילדה בן השבוע ובבית החולים רוצים לנתק את מכונת ההנשמה שלו כיון שהוא נמצא שם יותר משבוע ר"ל".

    הכאב לא נגמר והוא מוסיף ומספר על הקורובנות הרבים בלייקווד, "התקשרתי היום לקרוב משפחה לשאול אותו משהו והוא אמר לי שאשתו יושבת שבעה על אביה". לדבריו, "יש לי עוד עובדות אבל אני רוצה רק ליתן קצת תמונה על מה שקורה כאן".

    בסוף דבריו הכואבים והיוצאי דופן הוא כותב, "בקיצור יש אלפי חולים ומאות נפטרים ר"ל (אגב להערכתי כ90 אחוז מהנפטרים הם זכרים)".

    "לא כתבתי כל זה רק לבקש ממכם להתפלל ולעורר רחמי שמים עלינו תושבי חוץ לארץ ובעיקר עליכם בני ארץ ישראל, הוא מבקש ומתפלל "שלא תגיעו חלילה למצב שלנו. ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רע הגזרה" אמן.

    לייקוויד היא עיר בניו ג'רזי המונה מעל 100 אלף תושבים. לייקוויד היא עיר שברובה מתגוררים חרדים, במרכזה ניצבת ישיבת ליקווד הגדולה בעולם עם מעל 7,000 תלמידים.



    0 תגובות