בשורה לעסקים: פטור מארנונה ל-3 חודשים

    צבי טסלר 1 Comment on בשורה לעסקים: פטור מארנונה ל-3 חודשים

    בשורה משמעותית לעסקים: פטור מארנונה ל-3 חודשים בתקציב של 2.8 מיליארד שקל; 150 מיליון שקל נוספים כסיוע לרשויות מקומיות לטיפול בפסולת ביתית

    צילום: Flash90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה, גובש מתווה ע"י משרד הפנים, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, ובסיוע המשרד להגנת הסביבה, לפיו תינתן הנחה בגובה של 25% בתשלום הארנונה לעסקים עד לסוף שנת 2020, המשקפת 3 חודשי פטור מתשלום.

    הנחת הארנונה תינתן למגזר העסקי, בין היתר, למשרדים, שירותים ומסחר, לתעשייה, לבתי מלאכה, לבתי מלון, לחניונים ועוד. לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב גבוה במיוחד על סך 2.8 מיליארד ש"ח לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב – 1.7 מיליארד ש"ח – יועבר לרשויות המקומיות כבר במהלך חודש אפריל.

    המתווה הוא פרי עבודה משותפת של צוות ייעודי לנושא שהורכב מגורמי מקצוע מכלל הגופים, בראשו עמד מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והיו חברים בו סגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, ראש אגף תקציבים במשרד הפנים, סיון להבי, רכז פנים באגף התקציבים באוצר, איתי טמקין, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שלמה דולברג, וסמנכ"ל כלכלה במרכז השלטון המקומי, איתי חוטר. שר הפנים אריה דרעי יחתום על התקנות לאחר שאלה יופצו להערות הציבור.

    הטיפול בפסולת הוא מהנושאים התקציביים המרכזיים בהוצאות הרשויות המקומיות. משום כך, נרתם המשרד להגנת הסביבה לסייע לאור התקופה בתקצוב הרשויות ובפעולתן החיונית בתחום הפסולת. מהלך זה דורש הסדרה משפטית.

    בנוסף לעלייה בהיקפי הפסולת הביתית ביחס לשגרה, ברשויות מקומיות רבות חל גם גידול בהוצאות השוטפות בנושא הפסולת – הן בעלויות ההובלה, הן בעלויות האיסוף והטיפול והן בעלויות מנהליות שונות. המגבלות שהוטלו על כלל ענפי המשק והירידה בפעילות המשקית, הובילו להתייקרות בעלות הטיפול בפסולת ביתית. לשם כך, יקצה המשרד להגנת הסביבה כ-150 מיליון שקל לכ-200 רשויות מקומיות הזכאיות לקבל מענקי איזון ושהכנסתן נפגעה.

    ההסכם שהובילו שרי הפנים והאוצר עם יו"ר מרכז השלטון המקומי משקף את רצונה של הממשלה ושל ראשי הרשויות המקומיות לסייע לעסקים בהתמודדות עם הקשיים התקציביים אליהם נקלעו בתקופה האחרונה. מתוך תחושת שליחות ציבורית ובשל הרצון לסייע לממשלה בפתרון המשבר, התגייסו ראשי הרשויות האיתנות ונטולות המענק והסכימו לשאת על עצמם בממוצע כ -5% מתוך סך השיפוי לעסקים בעוד יתרת הסכום תועבר לרשויות המקומיות על ידי משרד הפנים.

    סיכום זה מגיע בהמשך להנחיית שר הפנים דרעי שאפשרה לרשויות לקבוע הסדרי תשלום אשר דוחים את תשלומי הארנונה ל-1/5. במסגרת הסיכום שהושג אתמול הוחלט כי תישלח הנחיה מעודכנת לרשויות, לפיה יתאפשר להן לדחות לעסקים את תשלומי הארנונה למחצית השנייה של שנת 2020 ולאפשר להם הסדרי תשלום מקלים אשר יעלו בהדרגה מה – 1/7 ועד סוף השנה.

    שר האוצר, משה כחלון: "צעד זה מצטרף למספר רב של צעדים שגובשו במשרד האוצר במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית, זאת במטרה להקל על העסקים ולסייע בידם לצלוח את המשבר הנוכחי. בתקופה זו, תפקידנו לתת מענה רחב ככל הניתן לסייע בידם במטרה שהמשק הישראלי ישוב לאיתנותו מיד עם תום המשבר".

    שר הפנים, אריה דרעי: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאד ועשינו כל מאמץ לסייע לרשויות המקומיות ובעיקר לבעלי העסקים, ערב חג הפסח. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית שלהם ויבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים לתושבים בשעת משבר זו. אני מאחל פסח כשר ושמח לכל עם ישראל, המתגלה במלוא תפארתו ומפגין ערבות הדדית בימים קשים אלה".

    השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה לא נשאר אדיש בשעה שהרשויות המקומיות נתקלות בקשיים משמעותיים. במהלך זה, המשרד מחזיר לרשויות היקף הדומה להיקף המשולם על-ידי הרשויות לקרן לשמירת הניקיון במסגרת היטל ההטמנה. בצורה זו, כלל הרשויות ימשיכו לתת שירות חיוני של פינוי פסולת לציבור, ברמה ובאיכות המקובלת היום בישראל – זאת, על אף הגידול היומי בכמויות הפסולת המטופלות על-ידן. המשרד ימשיך ויבחן דרכים נוספות לסייע לרשויות המקומיות".

    יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "אני מברך על המתווה שהושג יחד עם שר הפנים ושר האוצר לתמיכה בעסקים ותוך שמירה על היציבות הכלכלית של הרשויות. העסקים הם מנוע צמיחה משמעותי ברשויות ואנחנו פועלים לסייע להם ככל שניתן. ההנחות המצטברות לפטור של 3 חודשים מארנונה משמעותיות מאוד לבעלי עסקים בתקופה זו והשיפוי שניתן לרשויות מהמדינה יאפשר לנו להמשיך לתת את השירותים הטובים ביותר לתושבים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה לא שוא למבינים