מ"מ המפכ"ל ל'קול חי': "שאפו גדול מגיע לציבור החרדי על התנהגותו"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מ"מ המפכ"ל ל'קול חי': "שאפו גדול מגיע לציבור החרדי על התנהגותו"

    האיש העסוק ביותר בישראל בשורה אחת עם ראה"מ ושר הבריאות הוא מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן שבימי חירום אלו מנהל מבצע רחב מאין כמותו, בו מופקד על ביטחונם של תושבי ישראל וביצוע הסגר הגדול ביותר בתולדות המדינה. מ"מ המפכ"ל התפנה לריאיון מיוחד לקראת ליל הסדר בו גם משבח את התנהגות הציבור החרדי

    הריאיון עם המפכ"ל ע"י כתבנו בנצי לייזרוביץ
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראש הפרמידה: לא קל לתפוס את מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן לשיחה או ריאיון אפי' קצר. בימים טרופים אלו ששגרת החירום נמשכת כל העת ומעלה הילוך לקראת החג, האיש שמופקד על עשרות אלפי שוטרים הפרוסים בכל רחבי ישראל מהצפון ועד הדרום, פינה את זמנו הדחוס לקיום ריאיון יחד עם תא כתבי המשטרה לקראת חג החירות.

    כמידי שנה נפגשים המפכ"ל עם תא הכתבים והרמת כוסית לקראת החג כשבמהלכה המפכ"ל נותן סקירה על פעילות המשטרה ברבעון האחרון. השנה בצל מגיפת הקורונה המפגש נערך בשיחת זום ולמרות זמנו הדוחק למ"מ המפכ"ל חשוב להעביר לציבור החרדי את ההיערכות המשטרה למען שמירה על ביטחון תושבי המדינה.

    מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן אמר בשיחה כי משטרת ישראל נמצאת בתקופה מורכבת, שמים את המשטרה במרכז התודעה ואנו מעבירים את המסרים לציבור. יש מסרים שמשתנים כל העת,  משטרת ישראל תהיה ערוכה לכל הנחייה של הדרג המדיני ונהיה פרוסים בכוחות משטרה במצב המקסימלי .

    ללא ספק המלחמה בקורונה שינתה את היעדים שהציבה לעצמה המשטרה. עם כל הקושי והמורכבות אנחנו-המשטרה, צריכים להיות עם האזרחים, להיות בקשר עם הרבנים וראשי ערים כשמטרת העל היא להסביר בצורת שיח לכל קהילה .

    לשאלת כתב קול חי בנצי ליזרוביץ על המגזר החרדי וקבוצת הקיצונים שמפרים את ההוראות, הבהיר ניצב כהן: "לציבור החרדי מגיע שאפו גדול", הציבור החרדי עבר תהליך מסויים בסיוע הרבנים הראשיים וראשי ערים, מנהיגי קהילות , ובהחלט שאפו גדול למגזר החרדי. לא פשוט לשנות דפוס חיים במיוחד לפני פסח. תפילות בבתי הכנסת והחגים עצמם. אם הרבנים סגרו בתי כנסת וביקשו מהקהל לשמור ולשמר חיים סימן שזה מצוה גדולה".

    בניצב הבהיר יחד עם זאת, יש קבוצה קיצונית שמצפצפת על הנחיות משרד הבריאות ואנו מטפלים בהם, באכיפה בדוחו"ת . בי-ם היו יותר הפרות סדר מאותה קבוצה קיצונית ולכן עשינו יותר אכיפה. פעלנו בכל מקום בהתאם לכך.

    לקראת פסח נהיה בפריסה רחבה יותר, נראה הרבה יותר משטרה ונפעל לפי הנחיות והחלטות של הדרג המדיני. "אנו ערוכים לבצע כל משימה שתוחלט בממשלה גם מהרגע להרגע".

    ראש מחלקת המבצעים במשטרה ישי שלם הסביר על פרטי הסגר המדובר של חג הפסח שיתקיים בכל רחבי המדינה: "הסגר שיחל הערב בשעה 19:00 יעובה בכוחות משטרה רבים שיתווספו לפעילות המשטרה בשל הקורונה. כ 4000 שוטרים יתפרסו בערים בכניסות לערים ובכבישים הבינערוניים לפי החלטת הדרג המדיני".

    חשוב לציין מדגישים כל העת גם מ"מ המפכל וגם ראש מחלקת המבצעים של מ"י נצ"מ ישי שלם, "אין לנו שום עניין לתת דוחות וקנסות לאזרחים, המטרה העומדת מול עינינו ועיני השוטרים היא השמירה על בריאותם של האזרחים. ולכן, אנו מדברים ומסבירים יפה לאזרחים שנתפסים את המשמעות של ההנחיות , כשמצפצפים על ההנחיות וההוראות אנו אוכפים אותם בצורה אחרת".

    בסיום השיחה המיוחדת למרות הפעילות האינטנסיבית בה נמצאת המשטרה, ביקש מ"מ המפכ"ל לאחל לכל אזרחי ישראל חג פסח כשר ושמח ובשורות טובות.



    0 תגובות