- רדיו קול חי - -

פורעים ערבים ירו לעבר שוטרים ברהט; נתניהו: לא נסבול התקפות על שוטרים"

צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (חמישי) התקבל במשטרה דיווח על ירי בין שכונות 21 ל 32 ברהט. כוח משטרתי שהועזק לזירת האירוע הותקף בירי כנגדו מצד פורעים ערבים תושבי האזור. מתחקור האירוע עולה כי השוטרים חילצו עצמם באמצעות ירי לעבר מקורות האש. בתקרית, ניזוקו שתי ניידות ושני שוטרים נזקקו לטיפול רפואי מקומי עקב חבלות.

כוחות גדולים של משטרה ולוחמי מג"ב בפיקוד מפקד מרחב נגב, תנ"צ יאיר חצרוני, הוזעקו לעיר והחלו בפעילות מבצעית לאיתור המעורבים ומעצרם.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר הגיע למקום ובתם הערכת מצב הנחה את הכוחות להמשיך ולפעול באופן נחוש אל מול האירוע ותוצאותיו.

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל רואה את האירוע בחומרה רבה ופועלת לחקירת האירוע ואיתור המעורבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על אירוע הירי החמור: "אירוע הירי שבוצע היום נגד ניידות משטרה הוא חמור ביותר ואני מגנה זאת בתוקף. מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאירוע הירי ואמר: "הירי על ניידות המשטרה ברהט חמור במיוחד ואסור לעבור עליו לסדר היום – הוא מחייב תגובה נחושה וקשה כנגד פורעי החוק המשתוללים ברהט".

ארדן הבהיר "לאור זאת, הנחיתי את המשטרה לפעול בכוחות גדולים בכדי להביא מאחורי סורג ובריח את כל מי שמעורב במעשה ולמצות עימו את הדין, תוך זמן קצר החלו לפעול בעיר מאות שוטרים יחד עם יחידות מיוחדות שביצעו כבר עשרות מעצרים. פעילות המשטרה תימשך ברהט בכל העוצמה הנדרשת".