פסק הלכה: מוסיקה ווקאלית ב"קול חי", מוסיקה שקטה ב"קול חי מיוזיק"

    אבי יעקב 3 Comment on פסק הלכה: מוסיקה ווקאלית ב"קול חי", מוסיקה שקטה ב"קול חי מיוזיק"

    עקב המצב בו שרוי עם ישראל, הפנתה הנהלת "קול חי" שאלה לפוסקי ההלכה, כיצד לנהוג בתקופה המורכבת הנוכחית | הגאון רבי חיים אידלס שליט"א, מרבני "קול חי" ורב בצפון תל-אביב, פסק לבצע את הפיצול, ללא שירים קצביים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות המצב בו שרוי עם ישראל והעולם כולו, עם התפרצות מגפת הקורונה, ובעיקר ההגבלות הגורמות למרבית הציבור להישאר סגורים בבתים זה תקופה ארוכה, כשמצב הרוח דורש חיזוקים ועידודים, פסק אמש הגאון רבי חיים אידלס שליט"א, מרבני "קול חי" ורב בצפון תל-אביב, כי יש לפצל את עניין השמעת השירים באופן שבשידורי "קול חי" תושמע אך ורק מוסיקה ווקאלית ובשידורי "קול חי מיוזיק" תושמע מוסיקה שקטה שאינה ווקאלית.

    כדרכם של מנהלי "קול חי", הועלתה השאלה לפתחם של פוסקי ההלכה שליט"א ולאחר ששקלו ודנו בסוגיה, על כל המשמעויות וההשלכות, הכריעו הרבנים, כאמור, לפצל את עניין השמעת המוסיקה בין שתי התחנות, והדברים באים לידי בטוי במכתבו של הגאון הרב איידלס, המתפרסם כאן לראשונה.

     

     

    "העולה לדינא: בתקופות אלו בהם יושבים בדד [בכל דרכיך דעהו] והמוסיקה המועברת דרך הרדיו מפגת הבדידות והצער, ואף בעלי מקפחות מקל בכך את הישיבה הממושכת עם כל בני הבית, ובפרט לבני הנעורים שהורגלו בכך מדי יום ושעה וזה חלק מהוויית חייהם ממש, יש להקל לכתחילה לשמוע בימי ספירת העומר שירה וואקלית ושירה שקטה עם כלי זמר לכתחילה, ומי שאינו זקוק לכך כלל ויכול להחמיר תבוא עליו הברכה. ואלו המתירים אינם צריכים להתרת נדרים, כי לא עד כדי כך אסור הדבר בקדמונים", כתב הגאון הרב אידלס במכתבו.

    לפיכך, בשידורי "קול חי" – היות ומרבית התכנים הינם דיבורים, מעט השירים המשודרים יהיו גם השנה רק מוזיקה ווקאלית. הרבנים חידדו את החובה להקפיד על כך שלא להשמיע שירים קצביים המביאים לידי שמחה, גם כאשר מדובר במוזיקה ווקאלית.

    בשידורי "קול חי מיוזיק" – היות וכל התוכן הינו מוזיקלי, בהוראת שעה ניתן יהיה לשדר גם שירים שאינם ווקאליים ובלבד שיהיו שירים המביאים לרוממות הרוח וכיסופין ותפילה לבורא עולם ובשום אופן לא ישודרו שירים שמביאים לידי ריקודים ומחול.

    האזינו לדברי הגאון רבי חיים אידלס, הערב (ה') בתוכניתו "דרך חיים" ב"קול חי", בעניין השמעת המוסיקה בימי ספירת העומר בתקופה זו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעצבןןןן
      תמיד אני שומעת קול חי מיוזיק בספירת העומר ועכשיו לא כי אין ווקאלי…