צפו: בזמן שהכבישים ריקים מאיצים את הפרויקטים של רכבת ישראל

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on צפו: בזמן שהכבישים ריקים מאיצים את הפרויקטים של רכבת ישראל

    צפו בתמונות הרחפן – רכבת ישראל מאיצה את פרויקט ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים על רקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה, מאיצה רכבת ישראל את עבודות ההקמה של פרויקט ההפרדה המפלסית החדשה הנבנית בסמוך לנחשולים.

    בימי שגרה עבודות אלה היו דורשות עצירה של תנועת הרכבות בקווים העמוסים ביותר (חיפה-ת"א), וכעת הן מואצות ומבוצעות ללא פגיעה בנוסעי הרכבת.

    העבודות מבוצעות על ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל, בעלות של כ-70 מיליון ₪, וכוללות עשרות עובדים וכלים הנדסיים רבים, ובמסגרתן נחפר שיקוע שיאפשר מעבר של כלי רכב את מסילת הרכבת באופן בטוח ומהיר, תוך צמצום משמעותי של גודש התנועה באיזור, בזכות ביטול המחסומים היורדים בעת מעבר רכבות.

    כמו כן כולל הפרויקט הקמת תחנת שאיבה לניקוז מי הגשמים, סלילת דרכים, העתקת מערכות חשמל ותקשורת, הקמת מערכות תאורת דרך, גינון שיקום נופי ועוד.

    ברכבת ישראל צופים כי האצת העבודות תביא להקדמת לו"ז הפרויקט, אשר צפוי להסתיים בתחילת שנת 2022.

    בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים רבים נוספים, וביניהם: כרמיאל, כפר יהושע, לוד, כפר חב"ד, שפיים, מעיין צבי, אביחיל, ועוד.

    ברכבת מבקשים להזכיר כי לצד ההפרדות המפלסיות עדיין קיימים מפגשי כביש מסילה רבים, ומזכירים כי במפגשים אלה מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר. עם זאת מזכירים ברכבת כי אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוק.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם זה היה תלוי בי הייתי נותן להם גם על לאילת
      יש המון זמן עד שיגמר הקורונה