ל"ג בעומר תש"פ: מוסא ברלין סוגר מעגל ומנגן לראשונה בקלרינט העתיק • צפו

    דוד קליגר No Comments on ל"ג בעומר תש"פ: מוסא ברלין סוגר מעגל ומנגן לראשונה בקלרינט העתיק • צפו

    נגן הקלרינט הוותיק מוסא ברלין הפתיע היום את ידידו איש ירושלים ומירון הרב ישראל גליס ושלח לו קליפ בו הוא מנגן לראשונה על הקלרינט של ר' אברום סגל הנגן שהוביל שנים רבות את הנגינה במירון ונפטר לפני כ-30 שנה מאז הקלרינט לא היה בשימוש ולאחרונה הוא עבר שיפוץ • צפו

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בל"ג בעומר השנה במירון כנראה לא ישתתף נגן הקלרינט הוותיק מוסא ברלין שעולה להר כבר 59 שנים ברצף, במקום זאת הוא שיגר היום לידידו ר' ישראל גליס סרטון בו הוא מנגן שיר לכת תורכי ידוע שהפך להיות מניגוני מירון ומספר על הקלרינט העתיק בן מאה השנים בו הוא מנגן שאותו נתן לו מורו ורבו לפני שנים רבות במתנה.

    בוידאו מציג מוסא קלרינט נוסף עליו מתברר למד ר' אברום סגל ואותו קיבל מוסא במתנה מבנו של סגל ממש לאחרונה.

    בקשר לעליה למירון – לפני כשבועיים כתב מוסא את הדברים הבאים:

    אני קצת מהסס אם להעלות מה שאני מהרהר על מירון השנה. אין צורך לפרט הקשר שלי עם מירון שהחל בתשי"ב כעולה רגל ומשנת תשכ"א – כנגן החצר. כעת כשאני קורא ושומע את כל הרעש והויכוחים סביב ההילולא ויש אפילו ששואלים אותי אם ישנה אפשרות לכלול אותם ברשימה שלי (בהנחה שיהיה לי אישור לעלות), אני עונה: לא נראה לי שכדאי לעשות השתדלות בעניין. לדעתי יש מחדל מסוים בהבנה ובהתנהלות של המוסדות. יכלו להפוך את ל"ג בעומר השנה לסוג של מעמד הר סיני כמו שנאמר שם : "הגבל את ההר וקידשתו … ואיש לא יעלה בהר" ולא לאפשר עליה באופן טוטאלי. וזה יהיה מעין מעמד קבלת תורה של תורת הסוד. ואם כל אחד יקיים מצוות הדלקה במקומו ולפי ההנחיות, יקויים בנו – ויעשו כולם "מדורה" אחת לעשות רצונך בלבב שלם.



    0 תגובות