עתירה לבג"ץ: אפשרו הגעה ברכבים בלבד למתחם ציון הרשב"י

    אבי גדלוביץ' 1 Comment on עתירה לבג"ץ: אפשרו הגעה ברכבים בלבד למתחם ציון הרשב"י

    בשיחה עם אתר "קול חי" אומר העותר עו"ד רוזנבלט: "הסגר על מירון הוא לא מידתי. גם אנחנו מבינים שצריך לבצע פעולות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אך אי אפשר לסגור את מירון באופן מוחלט

    Jewish men celebrate the seventh day of the month of Adar at the Rashbi gravesite in Meron, Northern Israel, on March 3, 2020. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????? ????? ????? ?????? ??????? ? ??? ???? ????? ??????? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל הסגר ההרמטי שהטילה המשטרה על מושב מירון החל מהיום, בעקבות החלטת הממשלה שלא לאפשר הגעת חוגגים ליישוב ביום ל"ג בעומר, הגישו היום (ראשון) עורכי הדין נתן רוזנבלט ושמואל זקס עתירה לבג"צ בה הם דורשים לאפשר הגעה של מתפללים סמוך לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, תוך שמירה מלאה הנחיות משרד הבריאות.

    לטענת עו"ד רוזנבלט, האופציה הטובה ביותר היא לאפשר הגעה ברכבים פרטיים ללא יציאה מהרכב, כך שלא תתבצע חשיפה בין המתפללים.

    בעתירתם לבית המשפט כותבים העותרים: "אין חולק כי התקנות פוגעות בזכויות היסוד של אזרחי המדינה, ובכללם פגיעה אנושה בעותרים. אי קיום המנהג השנה, יפגע בעותרים ובכל אלו הנוהגים לעלות למירון". לטענתם: "המשיבים נהגו בחוסר סמכות ובחוסר סבירות קיצוני כאשר לא ניסו למצוא חלופות ראויות על מנת לצמצם את את הפגיעה ובכך להפוך אותה למידתית".

    העותרים מודים כי יש לעשות את כל הנדרש על מנת לעצור את מגיפת הקורונה וזאת אף מן הציווי האלוקי של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". יחד עם זאת, כותבים העותרים, עלינו לנהל את שגרת החיים בצל הקורונה, ולא לאסור כל דבר שאין בו סיכון וחשש להפצת הנגיף.

    בשיחה עם אתר "קול חי" אומר עו"ד רוזנבלט: "הסגר על מירון הוא לא מידתי. גם אנחנו מבינים שצריך לבצע פעולות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אך אי אפשר לסגור את מירון באופן מוחלט. יש אפשרות למצוא דרכים שבהן יהיה אפשר לעלות להר בלי להיחשף להדבקה. המשיבים יצטרכו להוכיח כיצד הגעה ברכב סגור ללא יציאה ממנו, עלולה לגרום להתפשטות המגפה".

    באשר לפרוצדורה מבחינת קבלת העתירה בבית המשפט אומר עו"ד רוזנבלט: "כנראה שבית המשפט יצטרך לתת את תשובתו לעתירה בתוך 24 שעות. בג"צ יכול להחליט לקיים דיון או לדחות את העתירה על הסף, או לחלופין להוציא צו מניעה עד לקבלת החלטה בנידון".

    מוקדם יותר התראיין נצ"מ ויקטור בוסקילה, קצין אג"מ במחוז צפון במשטרה ב"קול חי" ואמר: "הר מירון סגור ומסוגר מהיום עד יום ראשון הבא. מציע לאנשים לא לנסות להתקרב להר. עצוב יהיה לראות את מירון עם מיעוט חוגגים, אבל הכל במטרה לשמור על בריאות הציבור".

    בתוך כך, בכיר במחוז הצפוני של המשטרה אמר בתדרוך לכתבים שהתקיים הבוקר, כי המשטרה ערוכה לכל החלטה שתתקבל ע"י בית המשפט.

    יש לציין, כי ההחלטה להטיל סגר על מושב מירון התקבלה בתמיכתם של גדולי הדור שליט"א, במטרה למנוע חלילה גל הדבקה נוסף, דבר שעלול לעלות בחיי אדם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל אחד יכול להעלות רעיונות מהבטן, וזה עדיין לא הופך את הרעיון לבר ביצוע.
      כל שנה, כשהציבור מגיע עם אוטובוסים, בקושי מצליחים לעמוד בעומס.
      אי בדיוק יצליחו מאות אלפי רכבים להגיע להר ביום אחד??
      ומי מתחייב שהציבור לא יצא בהמוניו, ותחפש אותי…

      אולי היה חשוב לעו"ד לקבל פרסום, וזה בהחלט דבר מבורך, רק חבל שעל הדרך הוא מבלבל את מאזיני הרדיו וצופי האתר, כאי' יש דרך לבצע את רעיוניותיו המתנותקות לגמרי מהמציאות…