כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא

    ישראל רובין No Comments on כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד תושב טול כרם שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא ביום הזיכרון לחללי צה"ל "עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל והפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו"

    זירת הפיגוע בכפר סבא צילום: דוברות המשטרה
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד מחמד רישה, בן 20 מטול כרם, בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור. הנאשם ביצע פיגוע דקירה בכפר סבא ביום הזיכרון לחללי צה"ל.

    על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, המחבל תושב טול כרם ללא היתר כניסה לישראל, החליט לבצע מעשה הטרור. בשעה 7:00 בבוקר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הצטייד המחבל בסכין בעלת ידית אחיזה בצבע אדום ולהב באורך כ-15 ס"מ.

    לאחר מכן, המחבל יצא מביתו שבטול כרם ועשה דרכו לתוך שטחי מדינת ישראל. לאחר כניסתו לשטח ישראל, עלה המחבל על אוטובוס של חברת "מטרופולין", במטרה להגיע אל תל אביב. במהלך הנסיעה שינה המחבל את דעתו והחליט לבצע את מעשה הטרור בכפר סבא.

    בשעה 12:30 בערך, ירד המחבל מהאוטובוס, בתחנה הממוקמת ברחוב ויצמן בכפר סבא ובסמוך לקניון "G". בסמוך לכך, הגיעה אל התחנה נפגעת העבירה, ילידת 1958. לאחר שיחה קצרה אותה יזם המחבל במטרה לוודא כי הנפגעת אכן ישראלית ויהודייה, הוציא המחבל את הסכין, הסתער עליה בעודה עם גבה אליו, כשהוא מניף את הסכין ודוקר אותה דקירות רבות בגופה.

    המחבל המשיך לדקור את הנפגעת גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו. בתגובה, חרף פציעותיה ובשארית כוחותיה, נמלטה הנפגעת מהמחבל, הניפה ידיה וזעקה לעזרה, תוך שהיא, בלית ברירה, יורדת אל עבר הכביש הסמוך לתחנה, בעוד המחבל רודף אחריה במטרה להשלים את מעשה הטרור ולהביא למותה.

    המחבל לא חדל ממעשיו, אלא לאחר שאזרח הנושא נשק כחוק, שהזדמן למקום באותה העת והבחין במתרחש, עצר את רכבו, שלף את נשקו וירה לעברו שתי יריות. עוברי אורח נוספים שהבחינו במתרחש הזעיקו את כוחות הביטחון וההצלה למקום. בהמשך פונתה הנפגעת על ידי מד"א אל המרכז הרפואי "מאיר" שבכפר סבא, נותחה ואושפזה.

    בבקשת המעצר כתבה עו"ד צור כי "נגד המשיב (המחבל) קמה עילת מעצר. שכן נוכח חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטאליים של המשיב וביצועם על רקע לאומני, קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו יסכן את בטחון הציבור. משנה חומרה נמצא בעובדה כי המשיב, שוהה בלתי חוקי, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל והפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו. בחירתו הקרה את קורבנו, אשר נבחרה אך בשל היותה יהודיה, דבקותו בהמשך ביצוע מעשה הטרור אף שהוא עצמו נחבל בידו נוכח שבירת ידית האחיזה של הסכין, מעידים כולם יחד על נחישותו ומסוכנותו של המשיב".



    0 תגובות