שירות הרכבת יחודש חלקית ולא תוטל הגבלה על מספר הנוסעים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שירות הרכבת יחודש חלקית ולא תוטל הגבלה על מספר הנוסעים

    משרד הבריאות אישר את פתיחת שירות הרכבת תחת מגבלות הבריאות. למרות חידוש השירות, תחנות רבות יישארו סגורות – הרשימה המלאה

    Transportation Minister Bezalel Smotrich inaugurate a ride of the the new high-speed train between Jerusalem and Tel Aviv, at Yitzhak Navon train station in Jerusalem on May 11, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ???? ??????? ?? ???? ?? ???? ???? ???? ????? ??????? ????? ?? ?? ???? ?? ??????? צילום: פלאש90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) אישר משרד הבריאות את חידושה של תנועת הרכבות באופן הדרגתי, החל מיום ראשון הקרוב, מספר הנוסעים ברכבת לא יוגבל. הדגש יהיה על מספר המלצות לשמירה על בריאות הנוסעים.

    בשל היותה של הרכבת אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס אמצעי תחבורה אחרים, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים, לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים.

    בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה, הימנעות מנגיעות בפנים, התרחקות מנוסע עם תסמיני עיטוש או שיעול, הימנעות מהנחת ציוד אישי על משטחים ציבוריים, והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה. כמו כן מדגיש משרד הבריאות את הצורך בשטיפת ידיים עם סבון ברגע שהדבר מתאפשר.

    כמו כן ממליץ משרד הבריאות לצמצם ככל הניתן מלגעת באופן ישיר במשטחים ציבוריים כגון גלגלות המעבר בין רציפים וביציאה מהתחנות (קרוסלות), עמודים ומעקות וכ'.

    וכן להימנע מאכילה ושתייה בעת הנסיעה, להימנע משימוש בטלפון הסלולארי בזמן הנסיעה, ושימוש באלכוג'ל באופן תכוף, ובעיקר עם הירידה מהרכבת.

    רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת הוראות משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים.

    תנועת הרכבות תחודש בשני שלבים מרכזיים, כאשר על פי הנחיית משרד התחבורה, בשלב זה (בין התאריכים 17-30.5.20), יופעלו קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה, בימי ראשון עד חמישי בלבד, בין השעות 6:00-22:00 (בקירוב).

    לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של רכבת ישראל, או מוקד השירות הטלפוני במספר *5770.

    תחנות שתישארנה סגורות: נתניה ספיר; בית יהושע; הרצליה; רעננה מערב; רעננה דרום; הוד השרון סוקולוב; כפ"ס נורדאו; בני ברק; פאתי מודיעין; נתב"ג; י-ם גן החיות; י-ם מלחה; חולון וולפסון; צומת חולון; בת ים יוספטל; בת ים קוממיות; ראשל"צ משה דיין; יבנה מערב; יבנה מזרח; אשדוד עד הלום; דימונה.

    בתקופה זו יושלמו עבודות תשתית רבות, אשר ביצוען החל ונמצא בעיצומו, וכן עבודות שיאפשרו צמצום הפסקות התנועה היזומות שתוכננו להתבצע בכל מקרה בעתיד.

    עם סיום שלב ההפעלה הראשון בסוף החודש, ובכפוף לאישור מטעם משרד הבריאות, יורחב השירות הרכבתי ויוחזרו לפעילות קווים ותחנות נוספות. עם חזרתה המלאה של תנועת הרכבות לשגרה תמשיך הרכבת בהאצת פרויקט חישמול המסילות וכן בפרויקטים נוספים דוגמת המסילה המזרחית, אשר ידרשו המשך שינויים מסוימים בתנועת הרכבות באיזור הדרום והשרון גם בחודשים הבאים.



    0 תגובות