רבנים מעשרים מדינות השתתפו בתפילת הודיה ותחינה בכותל המערבי

    אבי יעקב No Comments on רבנים מעשרים מדינות השתתפו בתפילת הודיה ותחינה בכותל המערבי

    כמאה וחמישים רבנים בראשות הגאון רבי ישראל מאיר לאו נשאו תפילה והודיה בעצרת לציון שחרור והצלת שארית הפליטה שהתקיימה בחסות 'ועידת רבני אירופה'

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום השחרור וההצלה' של יהודי אירופה מידי הנאצים שנקבע בכ"ו באייר לציון כניעת הנאצים והצלת שארית הפליטה ולזכרם של הקדושים הי"ד שחירפו את נפשם במלחמה בנאצים, צוין השבוע בחסות 'ועידת רבני אירופה' בפעם השביעית בישראל וברחבי העולם.

    כנהוג נפתחו אירועי 'יום השחרור וההצלה' ופתיחת אירועי שבעים וחמש שנים להצלת שארית הפליטה בעצרת תפילה והודיה ברחבת הכותל המערבי בראשות הרב הראשי לתל אביב יפו וראש אבות בתי הדין הגאון רבי ישראל מאיר לאו שנשא דברים מרגשים. בתפילה השתתפו חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני, נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט. רבה של צרפת הרב חיים קורסיה. אב"ד לונדון ויו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי מנחם געללי. המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים במוסקבה הגאון רבי משה לבל. השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן. רב מרכז נתניה וחבר לשכת הרבנות הרה"ג רבי משה חיים לאו. נציגי הבית הלבן והקרמלין, שגרירי ישראל באו"ם וברוסיה וראשי הארגונים היהודיים בעולם. משתתפי העצרת קיבלו עול מלכות שמים מתוך תפילה והודאה לקב"ה 'אשר גאלנו מיד צר'.

    כמאה וחמישים רבנים ראשיים אבות בתי דין ודיינים מעשרים מדינות ברחבי העולם ובהם; מרומא באיטליה, מפרנקפורט ברלין ולייפציג בגרמניה, מוינה באוסטריה, מורשה בפולין, מפאריס שטרסבורג ומרסיי שבצרפת, מאמסטרדם ומלונדון, ממוסקבה ומניו יורק, מפינסק ומינסק שבבלארוס, מאודסה שבאוקראינה, מסופיה בבולגריה, מציריך וז'נבה בשווייץ, מבריסל בבלגיה, ממולדובה, מאיסטנבול שבטורקיה ומג'רבה שבתוניסיה נשאו יחד תפילה והודיה לציון שחרור והצלת שארית הפליטה ובתחינה לבורא עולם; 'אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך'.

    התרגשות רבה עוררו תלמידי מוסדות קרלין סטולין מפינסק שבבלארוס ובני משפחותיהם שהשתתפו בתפילה ממקום בידודם במחנה הנופש צ'ייקא שם הם שוהים מאז חג פורים.

    קודם לכן בשעות הבוקר קיים רבה של צרפת הרב חיים קורסיה עצרת תפילה והודיה לציון 'יום השחרור וההצלה' בהשתתפות כמאה מרבני צרפת. הרבנים אמרו את פרקי תהילים וחזן נשא את תפילת יזכור. שגריר לטביה בצרפת שהתארח בועידת הרבנים אמר כי יש ללמוד את לקחי השואה וליישמם יום יום בחייה של אירופה.

    את העצרת בכותל פתח הרה"ר הגרי"מ לאו בדברי שבח והודיה לבורא עולם שהחיינו וקיימנו לזמן הזה וליוזמה המבורכת של הנגיד גבריאל גרמן זכרייב לציין את נס ההצלה של שארית הפליטה בידי שליחיו.

    בברכתו למשתתפי העצרת אמר הרה"ר ונשיא מועצת הרה"ר הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף כי הוא 'מברך ומעודד את היוזמה לארגן מידי שנה בשנה בכ"ו באייר עצרת תפילה לציון ניצחון הרוח על החומר. הנאצים רצו להשמיד להרוג ולאבד והנה ברוך השם קם עולם התורה על רגליו ואלפי תלמידי חכמים יושבים והוגים בתורה. אשריו ואשרי חלקו של מר גבריאל גרמן זכרייב מוקיר ורחים רבנן שהוא הרוח החיה ליוזמה זו

    הגר"פ גולדשמידט אמר כי 'העם היהודי נקרא כך ע"ש יהודה שאמו קראה לו בשם זה; 'עתה אודה את ה'. לאמור; מהותו של היהודי הוא ההודיה. אנו פוקחים עיניים בבוקר והמילים הראשונות הן; 'מודה אני לפניך'. זה מה שמייחד אותנו. אנו מאמינים בני מאמינים החבים חוב קדוש להודות לקב"ה על החסד של הצלתם ושחרורם של שני שליש מעמינו ולבנות הברית והצבא האדום שבהם נהרגו כרבע מיליון יהודים שלא היה במשך שבעים שנה מי שיאמר עליהם קדיש ויעלה את זיכרונם.

    הרב חיים קורסיה אמר בדברי ברכתו כי 'הסכם הכניעה של גרמניה הנאצית נחתם בבית ספר בריימס שבצרפת. כמו לומר לעולם כי החינוך הוא בראש סדר העדיפות. עלינו לחנך את ילדנו ללימוד התורה הקדושה 'ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים'.

    במשא בכורה שעות לאחר שנכנס לתפקידו אמר השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן כי 'כאן ליד שריד בית מקדשינו המקום להודות להקב"ה על הישועה והפדות ולזכור את קדושי השואה שנעקדו על קידוש ה".

    נציג הבית הלבן יו"ר הועדה לשימור מורשת ארה"ב מר פול פאקר אמר כי הנשיא טראמפ שולח דרישת שלום חמה לרבני אירופה וליוזם ציון יום השחרור וההצלה אותו כינה 'המלאך גבריאל'.

    העצרת שהופקה ע"י הר"ר מרדכי רבינוביץ 'טיפ הפקות' ננעלה בתפילת יזכור מפי החזן העולמי הר"ר דוד וינבך ובשירת 'קהילות הקודש' בתפילה ובערגה; 'ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים'.

    את היוזמה לציון 'יום השחרור וההצלה' מוביל הנגיד גבריאל גרמן זכרייב סגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי ונשיא קרן 'סטמאגי' העולמית; "הרעיון החשוב הזה מוטמע בכל שנה ברוך השם בעוד ועוד מקהילות ישראל. אני מודה לרבני אירופה על תמיכתם ועידודם ואמשיך לעשות ככל שביכולתי כדי להטמיע את החובה שלנו להודות ולהלל את שמו יתברך ולזכור את שליחיו הי"ד בתפילה בצדקה בהכנסת ספרי תורה ובלימוד משניות כדרך המסורה לנו מדור דור'. יצוין כי היוזמה זכתה לברכתם של גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלח"א. ובמסגרת זו התקיימה אף הכנסת ס"ת ברב עם ע"י מר זכרייב לכותל המערבי ולבית מרן שר התורה שליט"א וסיום שישה מיליון משניות עם ילדי 'אנחנו וצאצאינו' בבני ברק.

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר אגרת ברכה שנתית לעם היהודי שהוקראה למשתתפים על ידי נציג הקרמלין מנהל אגף בכיר בלשכת הנשיא מר סרגיי נוביקוב; 'יום השחרור וההצלה מהווה כיבוד זכר גבורתם החסרת תקדים של חיילי הצבא האדום וצבאות בעלות הברית, שהכריעו את הנאצים והצילו את העם היהודי ועמים אחרים מכיליון חרוץ'. הנשיא פוטין מסיים את מכתבו; 'אני בטוח, שהן עלינו והן על דורות העתיד לשמור על האמת של המלחמה הזאת בצורה נחרצת ולהבין, מהן ההשלכות של התעלמות מלאומנות, אנטישמיות, גזענות ושנאת זרים'.

    צילומי סטילס כותל: אלי איטקין.

    צילום וידיאו כותל ועריכת קליפ: נתי אלבר.

     



    0 תגובות