נציב קבילות השופטים: שופטים יכולים לדון על הוועדה למינוי שופטים

    ישראל רובין No Comments on נציב קבילות השופטים: שופטים יכולים לדון על הוועדה למינוי שופטים

    הדיקטטורה של בג"ץ: ארגון בצלמו הגיש תלונה כנגד נשיאת הית המשפט העליון וחבריה, חברי הוועדה למינוי שופטים שדנו על הרכב הוועדה וכי הדבר מהווה ניגוד ענינים. והתשובה הצפויה של נציב הקבילות

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתלונה שהגיש מנכ"ל בצלמו שי גליק נגד הנשיאה אסתר חיות ומספר שופטים נוספים נטען שהשופטים דנו בעתירה בנוגע לחברי הוועדה להרכב שופטים בה הם בעצמם חברים. מדובר היה בעתירה שהוגשה כנגד ההסכם הקואליציוני עם מפלגת כחול לבן בה נקבע שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים אותה וועדה שחברי בג"ץ חברים בה ודבר זה יחליש כמובן מכוחם.

    ולכן ביקש ארגון בצלמו שחברי בג"ץ החברים בוועדה לא ידונו בתיק זה. אולם הבקשה נדחתה.

    בתגובה לתלונה קבע הנציב הממונה על תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם "במקום שבו נדרש בית המשפט העליון לדון או להחליט בנושא כה רגיש ומורכב, כדוגמת הרכבה של וועדת שופטים, הדבר אינו מוביל, בהכרח, למסקנה כי מי מבין חברי המותב נגוע בניגוד עניינים. כל מקרה ומקרה ייבחן לגופו ועל פי נסיבותיו המיוחדות.

    בנוסף מוסיף הנציב במקרה דנן לא מצאתי כי קיים חשש לניגוד עניינים הנובע מהשתתפות השופטים הנילונים בהרכב אשר דן בתיק זה.

    הנציב מציין עוד לסיכום"כי אין זו מלאכתו של הנציב להנחות את שופטי בית המשפט העליון "מתי שופטי בג"ץ יכולים לדון בעניין שנראה כי עוסק הן בקידום חבריהם במישור האינהרטי והן בשלשה מחברי המותב במישור הספציפי כפי שמבקש המתלונן.

    לאור האמור מסיים הנציב התלונה נדחית אף ללא בקשת תגובת השופטים הנילונים. יחד עם זאת הנציב בהעתק שלח תשובה זו לכלל השופטים והנשיאה ואף לשר המשפטים החדש ח"כ אבי ניסנקורן

    שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כנראה שיש שני ניגוד עניינים. אחד עבור כלל אזרחי ישראל חכי"ם ושרים שבו הם נדרשים לעמוד באמות מידה קפדניות והשני עבור המורמים מעם שופטי בית המשפט העליון שהם בהחלט יכולים ודנים בדברים הנוגעים להם ולחבריהם. דבר זה מוכיח שוב את הניתק של מגדל השן המשפטי מאזרחי ישראל. ארגון בצלמו ימשיך לפעול כדי לרסן את הכוח השיפוטי שבג"ץ לקח לעצמו".



    0 תגובות