מולטי מולטיפוקל ומה שביניהם

    הדר מילר No Comments on מולטי מולטיפוקל ומה שביניהם
    אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ענף האופטומטריה ממשיך להתמודד עם סוגיית התדרדרות הראייה. עם השנים הגיל הממוצע בו מתחילים להרכיב משקפיים יורד באופן תדיר. כך אנו מוציאים גם ילדים בגיל מאוד צעיר זקוקים למשקפיים ופתרונות אופטיקה ייחודים וכן אנו רואים ציבור רחב של אנשים שרוכש לעצמו משקפי מולטיפוקל העוזרים בהתמקדות הראייה במצבים שונים.

    בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה רווחת בה רשתות שונות למשקפיים מציעות לנו לרכוש משקפי מולטיפוקל שמהוות לכאורה המילה האחרונה בשוק. אכן, מדובר היום במוצר שמשפר את איכות החיים ללא היכר. אך יחד עם זאת, כמו כל דבר בחיים, מה שנחשב זול בסופו של דבר יוצא יקר מכיוון שמשקפיי מולטיפוקל זולים אשר אינם באיכות מספקת לא רק שלא עוזרים בהתמקדות הראייה ובשיפורה אלא אף גורמים לנזק וקושי בראייה. משקפיים בכלל ומולטיפוקל בפרט הן אומנות וככזו, כל עדשה חייבת להיות מותאמת במיוחד לאדם עצמו. "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" וכפרפרזה ניתן לציין כי כך גם המולטיפוקל שלהם חייב להיות שונה זה מזה אך בעיקר מתואם בצורה המושלמת ביותר.

    התאמה של משקפיים בכלל ומולטיפוקל בפרט מחייבת היתכנות מרבית וירידה לפרטים המדויקים ביותר תוך התאמה מושלמת לצרכי המטופל. הכנת תכנית עבודה מדוקדקת אישית עבור המטופל יחד עם מדידות מדויקות והבנת צרכי הלקוח הן חובה ליצירת עדשה שתהיה הטובה ביותר עבור האדם.

    בשנים האחרונות אנו נתקלים שוב ושוב בלקוחות שהתפתו אחרי מבצעים כאלה ואחרים שבסופו של יום רק הזיקו לראייה שלהם ולא שיפרו את איכות חייהם. משקפיים כאמור מחייבים ירידה לפרטים הקטנים ביותר. אין מדובר בדקדוקי עניות חלילה אלא הבנה כי כל סטיית תקן ולו הקטנה ביותר יכולה להיות קריטית עבור הלקוח ויכולה לפגוע בראייתו. הכנת משקפיים ובעיקר רכישה מהמקומות המהימנים ביותר הן לא זכות אלא חובה.

    ישנם פתרונות אופטיים אשר מסייעים במניעת הידרדרות הראייה ובעיכובם אבל בראש ובראש יש לדאוג שרכישת המשקפיים תעשה במקום שמכבד את עיניי הבן אדם.

    חשוב מאוד בעת רכישת משקפיים למצוא את בעלי המקצוע הטובים ביותר שיעניקו את המוצר הטוב ביותר עבורם. העיניים שלנו הן ראי הנשמה ועלינו לעשות הכל כדי לשמור עליהן בכל מחיר.


    הכותבת היא אופטומטריסטית בחנות "אופטיקנט" בקרית הממשלה, רמלה. מומחית בהתאמות משקפיים ועדשות מגע לילדים ונוער, ראיה ירודה, התאמת עדשות לקרטוקונוס ועדשות טיפוליות פוסט ניתוחים.



    0 תגובות