מבחן התיאום הבטחוני – באירוע הבטחוני הראשון

    קובי פינקלר No Comments on מבחן התיאום הבטחוני – באירוע הבטחוני הראשון

    האם הרשות הפלסטינית אכן תפסיק לחלוטין את התיאום הביטחוני עם ישראל כדברי אבו מאזן ותביא לכאוס מוחלט או ששוב מדובר באיום סרק מביתו מדרשו של הראיס הקשיש? מה יהיה המבחן לכך? \\ פרשנות

    יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים אחדים אחרי הצהרתו הדרמטית של יו"ר הרשות הפלסטינאית על כוונתו להפסיק את התיאום הבטחוני עם ישראל, בשטח עדיין לא מבחינים בשינוי.

    ההבנה במערכת הביטחון היא שהמבחן הראשון לתיאום או לחוסר התיאום יהיה מיד עם סיום חג עיד אל פיטר כאשר למעלה מ- 130,000 איש העובדים בישראל יצטרכו לחזור לעבודתם ואז תעמוד שאלת התיאום הראשונה. מי מתאם את המעבר? מי נותן אישורי עבודה בצד הפלסטינאי ושאלות דומות.

    המבחן השני יהיה בכבישים.
    מה יקרה עם אבו מאזן ירצה לעבור מראמללה לשכם או אחד מקציניו או שוטריו ידרש לעשות כן עם תעודות המעבר שלו. מי יתאם את הדברים? מול מי יהיה התיאום?

    המבחן השלישי יהיה בנושא הבריאותי.
    במידה ונוצר מצב עכשוי של ילדה חולה במצב קשה מבית לחם שצריכה להגיע לטיפול בישראל. שאלת התיאום תהיה כאן מיידית וידרש מתן תשובה מה עושים במקרה כגון זה.

    המבחן הרביעי קשור במישרים בישראל ובצה"ל.
    כוחות הביטחון עורכים מידי לילה מעצרים בשטחי a ו- b וזאת לאחר תיאום עם הפלסטינאים. בימי החג לא נערכו מעצרים כאלו כדי לא לפגוע בחג המוסלמי. כל זה יסתיים ביום שלישי בערב ואז נוכל לדעת האם ההצהרה לביטול התיאום היתה בעיקר תקשורתית ותעמולתית במישור הפנים פלסטינאי, או שמא אכן מדובר בביטול מוחלט של התיאום ואז תהיה התוצאה של כאוס מוחלט.

    ההבנה כרגע שאין זה הרצון וכרגע ישראל מתנהגת מחד כמי שאינה מעוניינת בהסלמה ובביטול ההסכמים ומאידך באם יהיה אירוע שידרוש כניסה לשטחי הרשות צה"ל לא יהסס ולו לרגע להכנס פנימה.

    במהלך השבוע ולאחר תום החג הפלסטינאי נדע לאן פנינו.



    0 תגובות