הסינים לא זכו במכרז להקמת מתקן התפלת המים בשורק

    שלמה ריזל No Comments on הסינים לא זכו במכרז להקמת מתקן התפלת המים בשורק

    כצפוי: הסינים לא זכו במכרז להקמת מתקן התפלת המים הגדול ביותר בעולם באזור בסיס פלמחים, מכרז שתוצאותיו עוררו דאגה אמריקנית רבה ושבעקבותיו מזכיר המדינה הגיע לביקור חפוז בישראל

    מתקן התפלת מים | ארכיון צילום: אדי ישראל / Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) פורסם כי משרד האוצר הכריע בשאלת הזוכה במרכז להפעלתו למשך 25 שנים של מתקן ההתפלה הגדול בעולם "שורק 2". שאלת הזכיין שיתפיל מידי שנה 200 מיליוני קוב מים שיספקו 25% מצריכת המים של ישראל הפכה משאלה כלכלית לשאלה ביטחונית שמדירה שינה מעיני רבים.

    השאלה הביטחונית הייתה נעוצה בעובדה שהמכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק אפשר לחברת האצ'יסון הישראלית – חברה בת של חברת האצ'יסון הסינית שיושבת בהונג קונג להגיע לשלב הסופי שלו.

    גורמים בממשל האמריקני ובהם גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן פנו למשרד החוץ וללשכת ראש הממשלה בירושלים ושאלו שאלות. הם תהו כיצד השתתפות החברה הסינית למתקן כה חשוב שנמצא במקום כה רגיש, שבסמוך אליו ממש נעשים ניסויים בטכנולוגיות צבאיות אמריקאיות סודיות לא טורפדה על ידי הוועדה לבחינת השקעות סיניות בישראל.

    התשובה הישראלית הייתה שהמכרז יצא לדרך לפני שהוועדה הוקמה ולכן היא חמקה תחת הרדאר. זה היה האות לתחילת מסע לחצים אמריקאי שאת שיאו ראינו לפני כשבועיים בעת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי פומאפו.

    בשולי הדברים חשוב גם להזכיר שהסינים מתייחסים לישראל כסרח עודף מבחינה דיפלומטית. לא רק שהם תוקפים את ישראל על כל פעולה צבאית משמעותית מול אויביה, תומכים בהקמת מדינת טרור פלסטינית ומעניקים לה יחס דיפלומטי נמוך בהשוואה לכל המדינות סביבה, ארגון 'צדק תרדוף' יצא לפני שבוע בקמפיין חדש החושף את הסכנה הפוטנציאלית בהכנסת חברות תשתית סיניות בשל הקשרים שהן מקיימות עם איראן.

    בסרטון שהוציא הארגון נחשפת חברת הענק הסינית – CRRC אשר פועלת במקביל בישראל ובאיראן, ומתעלמת מהסנקציות האמריקאיות – מה שגורם לסכנה ביטחונית מזן נוסף.



    0 תגובות