האור החיים היומי: 'הקפדת ה' על חטאי ישראל – היא הוכחה לאהבה'

    הרב ברק בן ניסן No Comments on האור החיים היומי: 'הקפדת ה' על חטאי ישראל – היא הוכחה לאהבה'

    בני ישראל מונהגים על ידי הקדוש ברוך הוא בעצמו, ואומות העולם, מונהגים על ידי שרי מעלה

    הרב ברק בן ניסן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשתינו אנו למדים על פרשת סוטה, שהבעל מקנא לאשתו, כלומר, שהוא מתרה בה שלא תתעסק עם אדם אחר, ואם התרה בה, ונסתרה, משקים אותה בבית המקדש מים קדושים המבררים אם היא חטאה, ואם כן היא מקבלת בסופו של דבר עונש חמור, ואם לא, היא מקבל שכר עצום ורב.

    רבינו האור החיים הקדוש, משתמש בזה לדוגמא ומשל, להסביר מדוע הקדוש ברוך הוא מקפיד ביותר על חטאי ישראל בעוון עבודה זרה וכפירה יותר מכל שאר האומות, והטעם הוא, כי בני ישראל הם בחינת אשתו של הקדוש ברוך הוא, ונחשבים לחלק ממנו.

    כידוע שאשתו כגופו, וזה על ידי הנשמה שהיא חלק ה' יתברך, ולכך אם יחטאו עם ישראל, הקדוש ברוך הוא יענישם ביותר, ובזה מדוייק לשון הפסוק בעשרת הדברות 'לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי וגו' כִּי אָנֹכִי ה' אֱלֹקיךָ אֵל קַנָּא' כלומר, כדוגמת בעל שמקנא לאשתו, וקל וחומר הקדוש ברוך הוא שקרוב אלינו יותר.

    מאותה סיבה, בני ישראל מונהגים על ידי הקדוש ברוך הוא בעצמו, ואומות העולם, מונהגים על ידי שרי מעלה, כי אנו קרובים למקום בין בבחינת 'אשה' ובין בבחינת 'בנים'.

    וזה לשון קודשו של רבינו הקדוש, בהשתפכות על הקשר והאהבה שבין ישראל לאבינו שבשמים: 'המבחין אופן דביקות נפש עם בני ישראל עם הבורא 'בחפיצה' 'בחשיקה' 'בדביקה' 'באהבה רבה', ישיג התבוננות המושכל, ולזה תמצא כי העמים, שריהם שרי מעלה, והם המושלים בהם, לא כן בני ישראל, 'הוא מלכנו' 'הוא שרינו' 'הוא אלקינו' ברוך הוא'.

     



    0 תגובות