נתניהו פנה למח"ש: "אתרו את הגורם שאיים עליי ותורו על העמדתו לדין"

    ישראל רובין No Comments on נתניהו פנה למח"ש: "אתרו את הגורם שאיים עליי ותורו על העמדתו לדין"

    האיום ששוגר אל ראש הממשלה במהדרות החדשות; ראש הממשלה נתניהו פנה באמצעות עורך הדין יוסי כהן למחלקה לחקירות שוטרים ודרש לאתר את הגורם במשטרה ששיגר את האיום ולהורות על העמדתו לדין

    נתניהו צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנקוט בצעדים כלפי ה'גורם בכיר במשטרת ישראל' שמסר לעיתונאי משה נוסבאום דברים שמתפרשים כאיום ישיר על ראש הממשלה נתניהו ופורסמו במהדורת החדשות של חדשות 12 ביום שני האחרון.

    האיום על ראש הממשלה: "אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת – לא נעשה לו הנחות"

    כזכור, אותו גורם אמר כי "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה (בחקירות נתניהו י.ר) והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד בכבוד אך כמו בחקירות הקודמות שלו – לא נעשה לו הנחות", בכך נדמה לכאורה כי אותו גורם ביקש להעביר מסר מאיים לראש הממשלה, לפיו, אם נתניהו ימשיך בהתקפותיו על רשויות האכיפה – הוא ימצא את עצמו תחת חקירה פלילית נוספת.

    נתניהו למח"ש: "אתרו את הגורם"

    היום (רביעי), שיגר, ראש הממשלה נתניהו באמצעות עורך הדין יוסי כהן, מכתב למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים ובו "דרישה לחקירה דחופה של גורמים במשטרת ישראל שאיימו בפומבי על ראש הממשלה", כלשון המכתב.

    בפתח המכתב, ציטט עורך הדין כהן את הדברים שנאמרו במהדרות החדשות בערוץ 12 ביום שני וקבע כי "ככל שהדברים אכן נאמרו, קשה להפריז בחומרתם. מדובר באיום מפורש שנועד ליצור הרתעה מפני ביקרות בכלל ולהשתיק את דברי הביקורת של ראש הממשלה נגד קלקולים במשטרה ובפרט. איום זה שוגר בפומבי באופן ההולם עבריינים ולא אנשי משטרה".

    עורך הדין כהן הוסיף כי "אסור להבליג על דברים אלה. אנו דורשים שתפתחו מיד בחקירה רצינית כדי לחשוף מי עומד מאחוריהם ושתורו על העמדתו לדין".

    עוד כתב עו"ד כהן במכתבו "קשה להפריז גם בהשלכות שיש לדברים אלה לתדמית המשטרה ולאמון הציבור בה. אי-נקיטת אמצעים תקיפים לשם מניעתם תשגר מסר לציבור שדמו של ראש הממשלה הפקר ושאנשי המשטרה עומדים מעל החוק ומעל כל ביקורת, דבר שנוגד את מהות הדמוקרטיה".

    לסיום, כתב כהן כי "ככל שלא תפעלו כאמור תוך 14 ימים ממועד קבלת מכתבי זה, ננקוט בהליכים המתחייבים, לרבות פניה למוסדות ולערכאות המתאימים".

    אוחנה פנה למפכ"ל: "לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם"

    כזכור, ביום שלישי האחרון, יום למחרת פרסום דברי ה'גורם הבכיר' במהדורת החדשות, שלח השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מכתב חריף למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן ובו דרש מהמפכ"ל לאתר את אותו גורם "אבקשך לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם הזה, לרבות שימוש בפוליגרף/פלטי שיחות/כל אמצעי אחר שתמצא לנכון למטרה זו", כתב השר.



    0 תגובות