נתניהו: "המחלה לא מאחורינו – נבחן את המשך הצעדים"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "המחלה לא מאחורינו – נבחן את המשך הצעדים"

    ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: "המחלה לא מאחורינו – נבחן את המשך הצעדים, ואם צריך, נשנה את המדיניות בהתאם". ראש הממשלה החליפי בני גנץ גם התייחס לסוגיה ואמר כי "עוברים לשגרת קורונה, הדבר הזה מסתובב אצלנו ומדי פעם נרגיש אותו בעוצמות משתנות"

    צילום: לע"מ - צילומסך
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת הממשלה התכנסה היום (ראשון) באודיטוריום משרד החוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בימים האחרונים חלה עלייה בתחלואה ולצידה התרופפות במשמעת. אני לא יודע אם להגיד 'לצידה' או 'בגללה', הנתונים עדיין לא ברורים. אתמול קיבלנו כ-28 מקרים חדשים עם בדיקות יחסית נמוכות, זאת אומרת שזה מספר יותר גדול. אנחנו מעוניינים כמובן להגדיל את מספר הבדיקות, יש לנו את היכולת. אנחנו צריכים לרתום את הציבור וגם ליזום את הדברים הללו. אבל אין ספק שיש עלייה באופן יחסי למה שהיינו רגילים בשבועות האחרונים, כלומר – הקורונה לא מאחורינו".

    "כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אמיתי, אנחנו נבחן בימים הקרובים את המשך הצעדים – ואם צריך אנחנו נשנה את המדיניות בהתאם. אנחנו מבקשים מכם, אזרחי ישראל, אנחנו מבקשים משרי הממשלה וגם מחברי הכנסת, לשמש דוגמה ולהקפיד על הכללים: חבישת מסכות, שמירת מרחק וכמובן הקפדה על ההיגיינה".

    "במהלך החג קיימנו התייעצויות בהן דנו בשלושת הצעדים הבאים: קודם כל, קביעת תיקון של 'התו הסגול' לעסקים, הוא צריך להיות מותאם למצב האמיתי ולמציאות בשטח במרחב הציבורי. אחר כך, אכיפה קפדנית, כולל מערך פקחים שעדיין לא הופעל והוא חייב להיות מופעל, ותגבור מערך הבדיקות כפי שציינתי, גם באופן יזום".

    "אני מאמין שבשיתוף פעולה של כלל הציבור נשמור על המשק פתוח, נביא לפריחה מחודשת של הכלכלה ולהשבת מקומות עבודה".

    "בישיבת הקבינט בשבוע שעבר הנחיתי בין השאר לעדכן את תוכנית הסיוע הכלכלית, כך שגם מעסיקים שלא הוציאו את העובדים לחל"ת במהלך המשבר יזכו לקבל פיצוי משמעותי. כמה שרים העלו את הנושא ואני חושב שזה דבר שצריך לבחון אותו. היום שר האוצר יציג את התוכנית המלאה לעידוד התעסוקה במשק, אבל ביקשתי במיוחד, לאור שיחתי עם רה"מ החליפי ושר הביטחון ועם שר האוצר – שיוחלו לאחר ההעברה בכנסת, שיחות התייעצות עם השרים ואולי גם עם הציבור, כדי לקבוע את אופן החלוקה של הסכום שהוקצב למטרה זו. אני מקווה שנוכל גם להגדיל אותו".

    "שר הביטחון ושר הבריאות לא יכולים היו להגיע אתמול להצהרה שנתנו לעיתונות עם צאת השבת, ואני מבקש מהם בסוף דבריי להוסיף כמה דברים בנושא".

    "אני הנחיתי את שר האוצר, את השר לשיתוף פעולה אזורי ואת מנכ"ל משרדי להיפגש עוד השבוע עם ראשי העדה הדרוזית והצ'רקסית – ולגבש תוכנית חומש למען אחינו מעדות אלה".

    "צריך לזכור שאנחנו אישרנו בתחילת השנה למעלה מ-200 מיליון ש"ח כדי להמשיך את התוכניות גם בממשלת המעבר. אם אינני טועה, כ-130 מיליון מתוך 200 המיליון האלה כבר הוקצבו, וכעת עם הקמת הממשלה החדשה נביא לאישור בהקדם תוכנית חומש נוספת. זו לא רק חובה, זו גם זכות גדולה עבורנו, ואני מקווה שתשלימו בהקדם את הדיונים עם נציגי העדות ונוכל להביא להם הישגים נוספים".

    דברי גנץ

    רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה: "אפשר לאפיין את התקופה הנוכחית בכך שמדינת ישראל מתמודדת בו זמנית עם מרחב של אי יציבות בשלושה היבטים: הראשון, בריאותי ונוגע בקורונה, השני, ביטחוני נוכח האירועים שראינו בתקופה האחרונה, והשלישי, כלכלי, נוכח המצב המשקי והצורך להניע את גלגלי העשייה קדימה ככל האפשר".

    "אני סבור שמבחינת המציאות הבריאותית, אנחנו עוברים ל"שגרת קורונה". המשמעות היא שהדבר הזה מסתובב אצלנו, בינינו ומעת לעת נרגיש אותו בעלייה כזו או אחרת. יש חשיבות גדולה להתמודדות במציאות הזו, שקיימת בתוכנו בעוצמות משתנות".

    "אנחנו חייבים להפגין גם שיתוף פעולה בין שלל הגופים ובעיקר לעמוד באחריות. בראש ובראשונה אחריות אישית של כל אזרח,  לדעת להתנהל באופן אישי נכון. אפשר לתכנן דרכי התמודדות ברמת המדינה, אבל אם הפרט יתנהל בזלזול לא יהיה לעניין הזה תוחלת. לא צריך לפעול בהיסטריה או להמנע מיציאה לעבודה אלא להתנהג באופן אישי נכון, הדבר הזה נכון במיוחד לאוכלוסיה המבוגרת שלנו".

    "גם בעלי העסקים שאנחנו מעוניינים שייפתחו לא צריכים להניח שהסכנה חלפה, כדאי שהפתיחה תהיה מדורגת וזהירה. הנחינו על צעדי אכיפה שילוו את פתיחת העסקים. בסופו של דבר עדיף עסק שנפתח בזהירות ובהדרגה על עסק שנפתח מהר ונסגר מיד אחר כך, ולכן צריך להקפיד הקפדה יתרה על העניין הזה וגם מבחינתנו, כל משרד ומשרד והאחריות שלו בתחומים שלו".

    "אני מאמין שאפשר להתמודד עם שגרת הקורונה וצריך לעשות את זה. כך גם בנושא הנעת הכלכלה במשק, שר האוצר יציג פה תכף תוכנית שאנחנו תומכים בעקרונותיה. חייבים להניע לאט ובזהירות את גלגלי המשק, בשביל שנוכל להתמודד עם משברים עתידיים שיבואו במעלה הדרך".

    "הנקודה האחרונה זו הרגישות הביטחונית. אין עלייה דרמטית באירועי הביטחון בתקופה האחרונה, אבל אי אפשר ולא נכון להתעלם מהאירועים מהשבוע האחרון. זה מעלה את הדריכות בשטח, זה מעלה את הדריכות בקרב הכוחות.
    אנחנו כמובן מגבים אותם. לצד זאת, אנחנו מצטערים על המקרה שבו נורה איאד אלחאלק ואנחנו כמובן משתתפים בצערה של המשפחה".

    "אני בטוח שהנושא הזה יתוחקר מהר ויוסקו ממנו המסקנות ואנחנו נעשה כל מאמץ להפעיל את הכח במידה הנדרשת מתוך כוונה לצמצם ככל האפשר את הנפגעים. נהיה כמובן חייבים לשמר את רמת הביטחון בתקופה הזו כמו תמיד".

    דברי שר הבריאות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין בפתח ישיבת הממשלה: "תוצאות הבדיקות אתמול הצביעו על עליה של פי 5 בתוצאות החיוביות מחצי אחוז ל 2.5 אחוז של תוצאות חיוביות – 28 תוצאות חיוביות מתוך 1,012 בדיקות שהתבצעו".

    "משרד הבריאות מסוגל לבצע עד 15,000 בדיקות ביום. אני קורא לכל אזרחי ישראל – אם אתם חושבים שאתם חולים או שיש לכם תסמינים, או שאתם חושבים שהייתם ליד אדם חולה – לכו להיבדק".

    "יש לנו אירוע נקודתי בירושלים עם מספרים גדולים וחריגים. שמעתי שאומרים: מה הפאניקה הזאת? מדובר באירוע נקודתי. צריך להבין- העליה המתמדת התחילה עוד לפני האירוע של בית הספר בירושלים. וגם אם מנקים את הנתונים מבית הספר עדיין רואים את מגמת העליה".

    "אני קורא גם לבעלי העסקים להקפיד על התו הסגול. כל אחת ואחד מהאזרחים לא חייבים לדעת את כל הכללים. מספיק שיידעו את ההנחיות האלו – עטיית מסיכה, שמירת מרחק והיגיינה. לא קשה להבין את זה. או שכולנו נהיה בסדר או שנהיה בסגר והרבה יותר מהר משחושבים".



    0 תגובות