אדלשטיין מרחיב את הקריטריונים לבדיקות: משפחות ייבדקו, לא יחידים

    צבי טסלר No Comments on אדלשטיין מרחיב את הקריטריונים לבדיקות: משפחות ייבדקו, לא יחידים

    שר הבריאות פועל להגדיל את מערך הבדיקות ומרחיב את הקריטריונים. אדשלטיין מבהיר כי שמע את התלונות כי היו שביקשו להיבדק ולא נבדקו – אנחנו מטפלים בנושא

    Speaker of the Israeli parliament Yuli Edelstein gives a press statement in the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem on November 27, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???????? ???? ??? ????? ???? צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ערך היום (ראשון) תדריך מיוחד על רקע העלייה החדה בתחלואה, במיוחד בבתי ספר ומוסדות חינוך. שר הבריאות מעוניין להגדיל דרמטית את היקף הבדיקות ובכך לאתר במהירות שיא את החולים החדשים בטרם יהפכו למוקד הדבקה המוני.

    לדברי שר הבריאות, הוכנסו קריטריונים חדשים בבדיקות החולים למשל: "אחד החידושים המשמעותיים ביותר הוא: בני בית של חולה מאומת, גם אם אין להם תסמינים, ייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים".

    אדלשטיין מבהיר, "אני מבקש להתעכב חצי דקה על החידוש הזה. עד עכשיו ביצענו בדיקות כאלו באופן נקודתי בירושלים סביב בתי הספר. מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי ספר. זוהי בשורה חשובה".

    בנוסף, "אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר" (באותה הכיתה, בהסעה משותפת ובמקרים מסוימים אף כלל בית הספר), גם הם ייבדקו.

    "אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרות דיור מוסדי" (דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מסגרות רווחה המהוות בית לחיים וכיו"ב), ייבדקו.

    קריטריון חדש נוסף נותן אפשרות לעלייה גדולה בבדיקות, "לפי שיקול דעת של הרופא המטפל" (הסעיף הזה כשלעצמו פותח בצורה דרמטית את ביצוע הבדיקות).

    כמו כן, "כל האוכלוסיות המיוחדות בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים".

    "כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת. ויש לו את תסמיני הקורונה: חום, שיעול, אובדן חוש טעם. על פי הגדרת מגע קרוב: פחות מ-2 מטר מרחק ובמשך זמן של 15 דקות לפחות" – ייבדק.

    קריטריון נוסף, "כל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים".

    שר הבריאות מבהיר כי "במהלך היום שמעתי טענות על כך שלא כל כל מי שביקש להיבדק אכן נבדק. אנחנו מטפלים גם בנושא זה ומחדירים לשטח את המדיניות שאנחנו מובילים כאן", אמר שר הבריאות.

    לצורך הגדלת הבידקות ע"י קופות החולים אומר אדשלטיין, "נמשיך להיות בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שמה שאנחנו מציגים כאן אכן יתממש בשטח".

    בסיום דבריו מבהיר שר הבריאות, "לא משנים את כללי הבידוד כתוצאה מבדיקות: תקופה של ארבעה עשר ימים ממועד החשיפה. בדיקה שלילית או שתי בדיקות שליליות ויותר לא משחררת מבידוד".  אדלשטיין חוזר ומפציר בציבור: "לכו להיבדק".



    0 תגובות