משבר הקורונה בועדת הכספים; גפני: "לא נהיה כספומט"

    איתי גדסי 1 Comment on משבר הקורונה בועדת הכספים; גפני: "לא נהיה כספומט"

    ועדת הכספים דנה בהגדלת תקציב המדינה לצורך תקציב סיוע למשבר הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "ועדת הכספים לא תהייה כספומט, נדרוש פירוט ומענה לבעיות"

    ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, דנה בהצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020 (תיקון), כהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

    החוק מעגן תוספת של 14 מיליארד ש"ח לתקציב המדינה, לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. במסגרת הדיון דורשים חברי הוועדה פירוט של השימושים השונים לתקציב, וכן מענים לבעיות שונות במשק, בהן מענה הולם לאגודות שיתופיות ולעמותות המגזר השלישי, במסגרת מתווה הפיצויים והסיוע.

    במסגרת סקירה שהציג משרד האוצר, הוצג כי ישראל הינה אחת המדינות שנקטה בצעדי הסגר החמורים ביותר בעולם, וכי בעיצומו של הסגר, כ-20 אחוז של המשק בלבד תיפקד וייצר. עוד הציגו באוצר כי בוצעו עד כה 35.5 מיליארד ש"ח מתוך 80 מיליארד השקלים שהוקצו למשבר בעבר. במשרד הציגו כי להערכתם הצמיחה השלילית תגיע לאזור ה-5 אחוזים.

    יוגב גרדוס, סגן הממונה על התקציבים, הציג הערכה של אובדן כ-60 מיליארד ש"ח השנה לקופת המדינה, בכפוף לשינויים, והתייחס ליחס החוב תוצר: "המשבר הביא לעליה חדה – הממשלה עמלה במשך 20 שנה להוריד את היחס, הוא ירד ל-60 אחוז ב-2019, חזרנו 10 שנים אחורה, ל-76 אחוז, אבל שמרנו במהלך השנים כרית ביטחון וזה חיובי מבחינתנו. יכול להיות שיבוא עוד משבר, וצריך לזכור את זה, אנחנו בתוך המשבר, ואנחנו לא סיימנו אותו, לא בהיבט הבריאותי ולא בהיבט הכלכלי, אנחנו צריכים להיות ערוכים לתרחישים נוספים. די ניצלנו את הכרית, אבל צריך להבין שהיכולות של הממשלה יהיו מוגבלות בשלב כל שהוא, עוד לא הגענו לשם, אבל זה יגיע".

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו מבקשים לדעת, מה עשיתם עם הכסף עד כה, מה אתם מתכננים לעשות עם 14 המיליארד שאתם מבקשים הלאה? ישנן בעיות רבות שדורשות טיפול, ואנחנו מבקשים לתת להם מענה. ועדת הכספים לא תהייה כספומט, שהממשלה תביא לכאן בקשות ונעביר להם את הכסף, מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים. נדרוש שיסבירו את החוק, את לוחות הזמנים ואת הפירוט, ושיינתן מענה לבעיות".

    במהלך הדיון הצהיר היו"ר ח"כ גפני: "אני חוזר ואומר גם היום לפקידי האוצר, אם לא יסודר תקציב החינוך המיוחד כפי שהבטיחו, לא נעביר את תקציב המדינה".



    1 תגובות

    מיין תגובות