ברקע השיח סביב החלת הריבונות: בצה"ל נערכים לעימות

    קובי פינקלר No Comments on ברקע השיח סביב החלת הריבונות: בצה"ל נערכים לעימות

    בצה"ל נערכים לעימותים אפשריים עם החלת הריבונות על שטחי בקעת הירדן. יתכן שהמהומות יסתכמו בהפגנות ועימותים סביב המחסומים ויתכן מאוד שהמהלך יוביל לפרץ פעולות חבלניות ומעשי טרור

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעם הראשונה, נחשפו אתמול חלק מאלופי המטה הכללי, למתאר הרעיוניות הקשורים להצהרות על סיפוח בקעת הירדן. שעות אחדות לאחר מכן הנחה שר הביטחון בני גנץ את הרמטכ"ל להערך מבחינה צבאית לצעדים המדיניים.

    בצה"ל ובמטה הכללי לא חיכו להנחייה של שר הביטחון. כבר כמה שבועות ומבלי שידוע לצבא בבירור, מה אומרות המילים 'סיפוח בקעת בירדן', בשטח נערכים.

    האפשרויות מגוונות. ההצהרה, שמתואמת עם האמריקנים בכל העת, יכולה לחול רק על היישובים היהודיים, בבקעה, דבר שלא אמור לשנות את התמונה יתר על המידה, סיפוח של שטחים חקלאיים המעובדים בידי פלסטינאים עד קו הירדן והחלת החוק גם על עשרות הכפרים הלא יהודיים במרחב.

    בהתאם לכך ההערכות גם לתגובה שם נערכים בצבא למספר תרחישים. התרחיש הקל מדבר על הפגנות ועימותים סביב המחסומים, התרחיש השני מדבר על פעולות פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) בצירים והתרחיש הקשה הוא בהשתלבותם של עשרות אלפי נושאי נשק מהתנזים והפת"ח להתקוממות, דבר שישנה את השטח.

    לאור כל זאת, צה"ל יקיים ביום רביעי הקרוב 'משחק מלחמה' רחב היקף, להתמודדות עם אפשרות של הסלמה בעקבות הצהרות הסיפוח.

    למפקד פיקוד המרכז החדש תמיר ידעי לא מצפים אפילו מאה ימי חסד, שכן המציאות בשטח עם ביטול התיאום הביטחוני הפכה קשה יותר ועם הסיפוח אפילו עוד יותר. אבל במערכת הביטחון יודעים לקבוע שבכל דרך, המעצרים והפעילות ימשכו גם אם זה יהיה קשה יותר.



    0 תגובות