מות הילד המיוחד: רב העיר ירושלים הגיע לביקור תנחומים במזרח העיר

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on מות הילד המיוחד: רב העיר ירושלים הגיע לביקור תנחומים במזרח העיר

    רב העיר אריה שטרן יחד עם בכירי עיריית ירושלים הגיע לביקור תנחומים לביתו של איאד אל חאלק שנהרג בטעות בשבת האחרונה. אביו של הילד התרגש מאוד והודה לרב על הביקור

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים הרב אריה שטרן הגיע לנחם במזרח העיר ירושלים, את משפחת הילד המיוחד איאד אל חאלק שנהרג בשבת בשוגג.

    הרב הגיע מלווה במשנה לראש העיר ירושלים חברת המועצה פלר חסן נחום ומלווה ביועצו לענייני ערבים של אריאל שרון ז"ל אורי בורובסקי לביקור תנחומים באוהל האבלים של המשפחה בואדי ג'וז במזרח העיר ירושלים.

    עם כניסתו נפגשו הרב והשייח איברהים אבו אל אווהא משכונת ראס אל עמוד ומוכתר הכפר סילוואן דאוד סיאם. הרב סיפר לנוכחים כי הוא מגיע עם מסר של שלום ופיוס והביע את כאבו על אבדן החיים של הילד איאד אל חלאק. הרב הוסיף כי הוא מתפלל שלא נצטרך נשק באזור ושלא תהיה שפיכות דמים.

    אביו של איאד התרגש מאוד לנוכח המחווה המיוחדת של רב העיר שטרח להגיע עד לביתו יחד עם בכירי העירייה והודה לרב העיר וחברי המשלחת על בואם ואמר בפניהם "כולנו רוצים לחיות יחד בשלום".

    המשנה לראש עיריית ירושלים, פלר חסן נחום, שהתלוותה לרב הראשי אמר בתום הביקור: "באתי לנחם את המשפחה והקשבתי יחד עם הרב הראשי לסיפורו של הילד המיוחד והרגיש. הכאב של אמא שמאבדת את בנה הוא בלי צבע או דת. עלינו לעשות הכל כדי למנוע מקרים טרגיים כאלה בעתיד".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב לאחר מות הילד: "הריגת איאד אל חאלק ממזרח ירושלים היא טרגדיה. הוא הלך לבית ספר לבעלי צרכים מיוחדים, נורה בשוגג בידי שוטר ומת. מוות מיותר, עצוב וכואב".

    בשבת האחרונה, שני שוטרים זיהו ממרחק של 60 מטר, דמות חשודה שמסתתרת עם יד אחת מכופפת והיא לובשת כפפה. לשוטרים היה נראה כי מדובר בחפץ כהה שמוחזק ביד. השוטרים בתגובה צועקים בקשר על מחבל עם נשק חם ופותחים בריצה לכיוון הדמות, אליהם שהצטרפו עוד שני לוחמי מג"ב שדולקים אחרי הדמות שהחלה לנוס.

    במהלך הריצה אחד הלוחמים יורה ומחטיא. הדמות נכנסה לתוך מחסן צדדי בצד הסמטא, לוחם יורה לכיוונן של איאד ופוגע ברגלו והוא נופל לריצפה. הלוחם הבכיר צעק "חדל אש" אך חבירו מספר שאינו שמע את הקריאה והיה נראה כי איאד שולף חפץ מהכיס וירה בגבו – דבר שהוביל למותו.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      טרגדיה… נעשה הכל לקרב בין יהודים לערבים ולהוריד את עוצמת הפחד והשנאה.

    2. 2

      כל הכבוד לרב. זה הגדלות של מנהיגים אמיתיים של תורה – להביא באמת שלום בין בני אדם. ובלי להשפיל את כבוד התורה והיהדות

    3. 1

      השוטר מילא את חובתו המוסרית להפריע לאויב להשמיד אותנו. הערבים שולחים בקביעות ילדים ומפגרים כדי שיירו בהם ויהיה להם צילומים וסיפורים להאשים אותנו ברצח "חפים מפשע".
      כל הפעילות שלהם ושל הצבא והמשטרה והאזרחים מולם, זה לא משפטי אבל כן מלחמתי.
      ממש לא רלונטי אם זה שכנראה היה לו סכין בשביל לחתוך לנו גרון ולא אקדח בשביל לירות ממש לא רלונטי , גם לא אם היה אוטיסט או רקדן גאון.
      ברגע שהולכים לנחם אותם על זה שנהרג ( ול הצליח להרוג קודם איזה יהודי ) רק משרתים את הלוחמה הפסיכולוגית שלהם נגדנו וככה מסייעים להם להרוג עוד יהודים.
      המוני יהודים כבר נהרגו בגלל שהיססו ולא מילאו את החובה הוסרית למהר ולהרוג מי שסביר שפועל במסגרת המאמץ לחסל אותנו.