הקמפיין החדש: כהנא: "זו חרפה שכל ענייני הדת מוחזקים בידי החרדים"

    אסתי פלד 8 Comment on הקמפיין החדש: כהנא: "זו חרפה שכל ענייני הדת מוחזקים בידי החרדים"

    ח"כ מתן כהנא (ימינה) בריאיון ל'מהדורה המרכזית' תקף את העברת ראשות ועדת הדיינים לידי ש"ס, "הליכוד יורק על הציונות הדתית" והאשים, "דיינים מהציונות הדתית אינם מקודמים" | הדתיים בליכוד: "ראינו איזה ג'ובים קיבלו אלקין וחוטבולי"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מתן כהנא התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ותקף את ראש הממשלה על רקע העברת ראשות ועדת הדיינים מהליכוד לידי ש"ס, "נתניהו שוב מראה לכולם מה הוא חושב על הציונות הדתית ורבניה. מה כל כך כאב לנתניהו להעביר לש"ס ולא להשאיר את הועדה בידי הליכוד. עכשיו החרדים הולכים להשתלט והם מנצלים את כוחם על רקע חולשת הציונות הדתית בעוד ביבי לועג לציונות הדתית", האשים כהנא.

    כהנא מחריף את הטון וממשיך לתקוף, "הליכוד יורק על הציונות הדתית" ולראייה מביא את התפקידים בתוך הליכוד, "ראינו איזה שרים חשובים הוא נתן לאדלשטיין, אלקין וחוטובלי. ראינו איך הוא נהג בנו שהיינו נאמנים בכנסות האחרונות. לצערנו נכשלנו בלהסביר לציבור הדתי את חשיבות".

    נראה כי בימינה החליטו ללכת על הראש של החרדים בקמפיין החדש להשבת המצביעים מידי הליכוד לימינה. במהלך הריאיון התייחס כהנא לדברי שקד מעל בימת הכנסת שם אמרה כי "נתניהו ימכור את הכל לחרדים": "אנחנו חשבנו שהימין החדש יגביר את כוחה של הציונות הדתית בכדי למקסם את כל המנעד הרחב ונכשלנו. אנשים קנו את הלוקשים שמחר נתניהו. מי שמחזיק את כל עניין הדת בישראל אלו החרדים וזו חרפה" תקף כהנא.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      באמת עצוב שחשבתם שהימין יגביר את כוחכם. זה לא סתם שרבים מאוד מהימין ומהציבור הדת"ל לגווניו, הלכו מצד אחד לליכוד, ומצד שני הלכו לג', שס ועוצמה יהודית (שבבחירות האחרונות רוב מצביעיהם נשארו בבית).

      זו הצבעת אי אמון בכם. לי מעולם לא היה רצון להצביע לכם, ולא גדלתי במוסדות חרדיים. אלא בכאלו שכביכול של הקהל שלכם. אם אתם ימין ליברלי ולא כ"כ דתי- אז יש את הליכוד. אם אתם ימין- אז למה לא ימין רציני יותר כמו עוצמה יהודית? ולמה להצביע לכם שתקעתם להם ולנו סכין בגב? ואם אתם מפלגה דתית אז למה לא שס או ג' שמציעים גם הם את הנושא הזה?

      חשבתם על זה שיכול להיות שהציבור לא רואה בכם כתובת לאף אחד מהדברים האלו?? אתם שוב מנוהלים ע"י בנט ושקד שהחליטו מסיבות מאוד מובנות, לפרוש מהבית היהודי כדי לא להיות מחויבים לחרד"לים שמאוד לא רצו *אותם* שם, אתם ימניים נכון, אבל… היו לכם הרבה סטיות חמורות בנושא הזה. הרי אתם מתנערים בחזקה מנוער הגבעות ומבן גביר (בנט ושקד שיתפו פעולה עם עלילת דומא…). אז אתם לא בית בשביל מי שמחפש ימין חזק ואמיתי, ואם כן- אתם לא חידוש גדול על פני הליכוד.

      ואולי החשוב ביותר- חשבתם אולי להתנצל בפני איתמר בן גביר ומצביעי עוצמה יהודית?? חשבתם אולי שמשמים משאירים אתכם בחוץ, עם אכזבה כזו גדולה מביבי וממצביעים פוטנציאליים שלכם, בגלל שחשבתם שיקרה בדיוק הפוך הגלל המעשה המכוער שעשיתם לעוצמה יהודית??? התעוררו כבר!!

    2. 7

      למרות שזו האמת שהחרדים הכי מבינים בענייני הדת וההלכה

    3. 6

      זו חרפה שמנהיג המפלגה הדל"ית הוא אדם שהיהדות מעניינת אותו הרבה פחות מנושאים אחרים וזאת בלשון המעטה. מזכירה שמי שאמר ששבת "לא מעניינת" אותו הוא לא אחר ממיודענו מר בנט (שאגב "ברית האחים" שלו רשומה באותיות קידוש לבנה בזכרון החרדי). בושה שבחרתם אדם כזה למנהיג לכם, אדם מוכשר ומעשי אמנם אבל עם סולם הערכים מערבי ולא יהודי ועם נטיה לרפורמיות. מי שהולך לישון עם עיזים שלא יתפלא כשיקום עם פשפשים. החרדים, אגב, ישמרו על הסטטוס קוו במדינה פי אלף טוב ממכם, וההסטוריה תוכיח. טוב שההגה בידיים הנכונות.

    4. 5

      לצערי הרב בתור חניך ממ"ד וגם אבי ז"ל שינק מהזרם של המפד"ל זכור לטוב עם ערכים אמיתים כשהיו עוד רבנים בעלי שיעור וקומה במנהיגות הרוחנית של המפלגה איך אומרים סוג של ברירת מחדל אז באמת היתה מיפלגה בעלת 15 מנדט ויותר נו נו אבל מזעזע ליראות איך שזרם כמו שלכם שחורט על דגלו אחדות בין עדות ובין קהילות הגיע להידרדרות של קרוב ל20 שנה אחרונות פילוג ופלגנות אייכם………………………………
      אבל הפלא לא גדול מישום שאין מנהיגים אמיתיים הכל נהיה סלטה דמדבוכה ולכן כאשר ישנם עוד כאלו שיש להם מנהיגות רוחנית לשיטתם מן הראוי שכל בר שכל בקודקודו יעשה קצת חושבים מהי הדרך ומהי המטרה בה רצו המנהיגים שלכם להנחיל למען תורת ,עם.וארץ. ישראל ולא ליגרום להם להתהפך עדין בקיברם על הדרך בה אתם הולכים….. ודרך אגב עשו נכון אלו שהצביע ליהדות החרדית ביכלל כי האמת שרק בדרך זו ישנה את האפשרות עוד לשמור דרך ישראל סבא ולא בדרך של דתילוני וכ"ו וכ"ו הכותב מדם לבו דתל"ת לשעבר

    5. 4

      הימין הבוגדני.
      כמו ביבי כמוהו בנט וחבר מרעיו.
      לתת לחרדים את ענייני הדת זו בושה?
      חוצפה שאין כדוגמתה!!

    6. 3

      התשובה הפשוטה, נכון, כדי שלא יהיו, או שיהיו פחות דיינים דת"ל. הציבור הדת"ל יקר מאד, ואין צריך לומר הציבור החרדל"י, שירא ושלם בתורה ומצוות. הבעיה של ציבור זה, היא הזלזול במסורת, מתוך שותפות עם הציונות החילונית, בנושא ארץ ישראל, הגיעה הציונות הדתית לשותפות תרבותית, המתבטאת גם בשלילה תרבותית של הגלות והמסורת היהודית בכלל (מתוך סיסמא: לחדש את הישן), נכון שזה מתחיל בדברים חסרי ערך כמו סנדלים וכיפות סרוגות, אבל לצערנו יש לזה גם המשך בנושאים אחרים מהותיים (וביה"ד בצפת יוכיח וד"ל).

    7. 2

      איילת שקד את שהולכת את ישראל לשלוש מערכות בחירות את שהקמת את הימין החדש כי רצית חופש מהרבנים את זאת שדורשת את הוועדה למינוי דיינים אלייך חרפה חרפה אין מילה אחרת

    8. 1

      זה חרפה גם מה שעשיתם לבן גביר!