- רדיו קול חי - -

ריבלין בביקור בחברה הביטחונית: "הצלתם חיים במשבר הקורונה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (רביעי) בחטיבת היבשה של אלביט. הנשיא קיבל סקירה אודות הפיתוחים החדשניים של החברה, וביקר בפס היצור ולאחר מכן בתצוגת התכלית של האמצעים השונים בתחום החימוש.

נשיא המדינה שיבח את היצירתיות הישראלית: "אלביט היא נכס לביטחון הישראלי. מופת של יצירתיות וחדשנות ישראלית. התעשייה הישראלית היא עמוד השדרה של המשק והכלכלה בישראל", אמר הנשיא במהלך הביקור כשהוצגו לו האמצעים הטכנולוגיים השונים ומערכות החימוש החדשניות.

בין הפיתוחים, הוצגו לנשיא גם מערכות שפותחו להתמודדות עם משבר הקורונה, בהן גם מערכת הנשמה ניידת המיועדת לצוותים בשטח דוגמת חובשים, ולמקרים של חוסר במכונות הנשמה. המערכת אינה דורשת צוות נרחב ויכולה לסייע למערכת הביטחון ולצוותי האמבולנס.

"משבר הקורונה נתן לאלביט הזדמנות לעסוק גם בהצלת חיים, בייצור מכונות הנשמה ובפיתוח מערכות תקשורת לבתי חולים", אמר הנשיא לאחר הצגת הדברים: "הזריזות שבה למדתם את החומר וצללתם אל מיזמי החירום בקורונה, מעידה על החומר האנושי המצוין שמרכיב את המקום הזה.

ההתגייסות שלכם למשימה הלאומית הזו איננה מפתיעה. היא מעידה על תחושת השליחות שמניעה אתכם. המשיכו לעשות ניסים טכנולוגים. לוחמה איננה דבר שמשמח לעסוק בו. חפצי שלום אנחנו, אבל גם חפצי חיים. היכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו הן ששומרות את ידנו על העליונה. הן שומרות על מאזן ההרתעה שהוא הערובה לביטחון ישראל."

מנכ״ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס הודה לנשיא על ביקורו ואמר:  "השותפות האסטרטגית שלנו עם צה"ל ומערכת הביטחון, וחיזוק התעסוקה בישראל נמצאים בלב העשייה שלנו. בשנים הקרובות נעביר חלק משמעותי מהפעילות שנמצאת כיום ברמת השרון לדרום הארץ, דבר שיכול לייצר במהלך השנים הרבה מאוד מקומות עבודה חדשים".