השר דרעי נפגש עם ראשי יש"ע: "יש מחירים וסיכונים בתוכנית"

    איתי גדסי No Comments on השר דרעי נפגש עם ראשי יש"ע: "יש מחירים וסיכונים בתוכנית"

    ראשי מועצת יש"ע נפגשו עם השר דרעי והציגו בפניו את מפת הריבונות עם הסיכונים הנלווים לתוכנית. השר דרעי אמר כי הועלו טענות נכונות וכי יעלה את הדברים בפני ראה"מ

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מפלגת ימינה באופוזיציה וחסרת כל השפעה בממשלה, פנו נציגי מועצת יש"ע להיפגש שר הפנים על רקע הובלת תוכנית החלת הריבונות ביוליוהסכנה לטענתם מפני מדינת טרור פלסטינית.

    ואכן היום (רביעי) עם שר הפנים אריה דרעי במשרד הפנים כדי להציג בפניו את חששותיהם ממפת הריבונות המסתמנת.

    בפגישה, נפרסה בפני השר דרעי מפת הריבונות שאותה הציגו האמריקאים בתוכנית המאה, ונציגי מועצת יש"ע סקרו בפירוט רב את הבעיות הרבות אשר היא טומנת בתוכה.

    כמו כן, הוצגו בפני השר דרעי הקווים האדומים של מועצת יש"ע, שהתקבלו בהחלטת המועצה לפני מספר שבועות ובהם הכרה בכל הישובים ברצף ישראלי, מניעת הקפאת בניה, שמירה על כבישים ותשתיות, והתנגדות למדינה פלסטינית.

    הפגישה התקיימה בעקבות הפגישה אתמול של ראשי מועצת יש"ע עם ראש הממשלה והינה אחת מפגישות רבות אשר מקיימת מועצת יש"ע לאחרונה עם שרים וחברי כנסת במטרה לשמור על האינטרסים ההתיישבותיים ושל מדינת ישראל במפת הריבונות.

    ראשי מועצת יש"ע עדכנו את השר דרעי על תוצאות הפגישה עם ראש הממשלה והשר יריב לוין.

    שר הפנים אריה דרעי אמר לראשי מועצת יש״ע: "במשך כל השנים ראש הממשלה ניהל את החזית המדינית בצורה חכמה ותימרן בכישרון רב בין כל האילוצים והלחצים. נוצרה כעת הזדמנות היסטורית מול האמריקאים להחלת הריבונות ללא התניה מוקדמת".

    יחד עם זאת הבהיר השר דרעי, "יש מחירים וסיכונים בתוכנית. הטענות שהוצגו בפני מקרב ראשי הרשויות היו מבוססות ודורשות התייחסות רצינית. אעלה את הנקודות בפני ראש הממשלה כדי להגיע להסכמה עם נציגי ההתיישבות ביהודה ושומרון. דלתי הייתה ותהיה פתוחה בפני ההתיישבות ובכוחות משותפים ובעזרת ה׳ נפעל לחזק את אחיזתנו בכל רחבי ארץ ישראל״ אמר דרעי.

    יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר לאחר הפגישה   "אני מודה לשר אריה דרעי שקיבל אותנו לפגישה החשובה הזאת. השר דרעי הוא ידיד ההתיישבות ואנו מודים לו על האוזן הקשבת. לנו, כראשי הרשויות באזור, יש אחריות עצומה כלפי התושבים שלנו כלפי כל הציבור במדינת ישראל" אמר אלחייאניל.

    "לכן, נפגשנו עם השר דרעי כדי להציג את הסיכונים שהמפה הזאת מביאה ולומר שאסור להסכים למדינה פלסטינית. שמחתי לשמוע מהשר דרעי שהוא יסייע לנו לתקן את העיוותים במפה ואת הסעיפים הבעייתים במתווה כולל מתן תאריך פג תוקף למתווה" עדכן אלחייאני.

    בפגישה נכחו יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אריה עופרים יהודה אלבוים, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ, מזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וצוות השר.



    0 תגובות