- רדיו קול חי - -

מחכים לחיסון: נתניהו גנץ ואדלשטיין ביקרו במכון הביולוגי בנס ציונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ביקרו היום (ראשון) ביחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, במכון הביולוגי בנס ציונה האחראי על פיתוח החיסון לנגיף הקורונה.

במהלך הביקור במכון, הפועל תחת משרד הביטחון, נפגשו נתניהו, גנץ, אדלשטיין ובן שבת עם מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, ולאחר מכן עם אנשי המכון הביולוגי, אשר סקרו את ההתפתחויות המחקריות ואת השלבים הבאים בדרך לפיתוח חיסון ותרופה לנגיף הקורונה.

ראש הממשלה אמר בביקור המיוחד: "אנחנו במשך שנים נערכים להגן על מדינת ישראל מפני איומים קיומיים או איומים גדולים מאוד. עכשיו יש שתי אפשרויות, או שנמצא חיסון או שלא נמצא חיסון – לפחות לא בשנים הקרובות. אם אתם תמצאו חיסון אתם תביאו לעם ישראל, שמגלה חוסן רב – זה דבר עצום, אבל תביאו את זה גם לאנושות. אני חושב שאין משימה חשובה מזו שאתם עסוקים בה כרגע".

ראש הממשלה הוסיף כי "בהיעדר חיסון, אנחנו נצטרך למצוא את הפתרונות האחרים לאפשר שגרת חיים שנותנת כלכלה סבירה. כלכלה סבירה זו כלכלה שצומחת לפחות בשני אחוז. אחרת אנחנו נהיה ברגרסיה מתמדת".

ראש הממשלה ביקש מאנשי המכון למקד את המאמצים הגדולים הגדולים במציאת חיסון, "אבל בה בעת הייתי מקדם גם דברים אחרים שמאפשרים לנו לקדם את הבדיקות, מהירות הבדיקה, נושא הנוגדנים, להגיע למצב שאנחנו יכולים לאפשר לאוכלוסיית ישראל, וכנראה לכל האוכלוסיות, לתפקד גם במצב של העדר חיסון".

לדבריו, "אלו שתי משימות, ואם אתם צריכים לבחור אחת – חיסון. אבל אם יש לכם אפשרות לקדם במקביל – אנא קדמו במקביל. ואני אומר לכם את זה משום שבעצם כל התקוות של אזרחי ישראל ומדינת ישראל נתונות לכם".

בביקור אמר שר הביטחון בני גנץ לאנשי המכון: "בפגישות שקיימנו, ראיתי ולמדתי את מה שאתם עושים כאן. אני חושב שאנחנו, ההנהגה הלאומית, יכולים להיות מאוד גאים בקיומו של מוסד כזה, בקיומם של אנשים כאלה, בעבודה המאוד חשובה שאתם עושים.
נהוג לומר בצבא שהצוות שבטנק ינצח, ופה אנחנו רואים שגם הצוות במעבדה ובסביבתה יכול לנצח. אתם עושים עבודת קודש".