ניר ברקת בריאיון: "בגלל המענק, במצב דומה המעסיקים ימהרו לפטר"

    אסתי פלד No Comments on ניר ברקת בריאיון: "בגלל המענק, במצב דומה המעסיקים ימהרו לפטר"

    ח"כ ניר ברקת שהתעמת מול שר האוצר בוועדת הכספים בריאיון ל'מהדורה המרכזית' הסביר את התנגדותו לחוק המוצע, "האוצר אומר שהמענק יעזור רק ל-10% מהעובדים, מוציאים 6 מיליארד ש"ח, כמאה אלף ש"ח לעובד. למה לא דואגים במקום זה לאלפי עסקים שבסכנת קריסה שמעסיקים את העובדים?"

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ניר ברקת (הליכוד) התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחס לעימות בועדת הכספים היום מול שר האוצר ישראל כץ, "החוק לא משיג את יעדו, 7,500 ש"ח לכל עובד שחוזר בתקופה הרלוונטית. כמה יחזרו בגלל התמריץ? באוצר טוענים שרק 10% יחזרו בזכות התמריץ כי הרי השאר יחזרו ממילא".

    "זאת אומרת שאנחנו מדברים על משהו אחר. כי אם מיליון מובטלים קשה להם לסיים את החודש, הם צריכים משהו אחר ולא החוק המדובר, על כך לא מוציאים 6 מיליארד ש"ח זה 100 אלף לעובד" הסביר ברקת.

    ברקת המשיך והסביר את חוסר ההיגיון במענק על החזרת עובדים, "צריך לדאוג שהעסקים לא יפשטו רגל, מדובר על עשרות אלפים של עסקים שבסכנת פשיטת רגל. צריך לחזק את העסקים עצמם. כי אם הם לא יחזיקו מעמד לא יהיה לאן להחזיר את העובדים".

    ברקת הוסיף ותקף את החוק שיפורר את הקשר בין מעסיקים לעובדים, "בנוסף יש עסקים שהחזיקו את העובד בשיניים והם בסכנת סגירה ולא יקבלו את המענק. בנוסף הם מפוררים את הקשר בין עובד למעביד כי במצב דומה הם ימהרו לפטר כדי לקבל סיוע".

    ברקת הבהיר כי החשיבה שבאה מצד פקידי האוצר היא לרעת הכלכלה החופשית בגלל "שפקידי האוצר מעולם לא ניהלו עסק, החשיבה שלהם מנותקת מהשטח".

    על השאלה מדוע לא קיבל תפקיד שר בממשלה הסביר ברקת, "החלטתי לא לקחת תיק קטן וכן לא קבלתי את הצעות של ראש הממשלה. אני יכול לשרת את עם ישראל בועדת הכספים אני מאושר ושמח בחלקי", הצהיר ברקת.

     



    0 תגובות