בזכות שושנה זו • חיים ולדר בסיפור מהחיים

    דוד קליגר 3 Comment on בזכות שושנה זו • חיים ולדר בסיפור מהחיים

    בתוכנית 'עצות מהחיים' מביא השבוע הסופר חיים ולדר את סיפורם של ר דוד ושושנה כהן ההורים של הרה"ג ר' רפאל כהן שליט"א ראש מוסדות 'יתד התשובה' בצפת ועל אמו הצדקנית שבזכות מעשיה הטובים ונחישותה בחינוך הילדים למרות היותה אלמנה זכתה לתורה וגדולה • האזינו

    צילום: אלימלך גרסטל
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בי"ז סיוון לפני 60 שנה נפטר בפתאומיות ר' דוד כהן לאחר שצנח מסולם במקום עבודתו בעיר צפת, הרבנית שושנה המתינה לו לארוחת הערב, ואו אז השוטרים דפקו בדלת, הדוד שמעון שסייע בארגון ההלוויה והשבעה, רוחה האיתנה של האלמנה, הילדים שלמדו במסגרת החרדית, הדוד שרצה להעביר את הילדים למסגרת ממלכתית דתית, הסירוב, הנימוק והילדה שהתערבה בשיחה.

    הילד שקפץ ושבר את המרצפת, החלל שנתגלה, בניית בית הכנסת לע"נ בעלה, שליחת הילדים לישיבות מחוץ לעיר, הבכי בלילות, העמידה מול האתגרים, פטירתה לאחר שחיתנה את כל ילדיה, התחרדותה של צפת והתרוקנותם של בתי הספר הממלכתיים והעברת המבנה של ממלכתי א' ע"י העירייה לת"ת פרחי כהונה אותו מנהל בנה הרב רפאל כהן ראש מוסדות 'יתד התשובה', ביום בו צעדה התהלוכה לת"ת צעד גם דוד שמעון ולצידו אחיינו הרב כהן שליט"א, ובסעודה סיפר הרב את הסיפור המיוחד על הוריו הצדיקים על חלקו הגדול של הדוד היקר בסיפור והודה לו על כל השנים בהן תמך בו ובמשפחתו.

    בסיום הסיפור שוחח ולדר עם הרב כהן לצד בנו הרב יהושע כהן שליט"א כדי לשמוע מהם עוד קצת פרטים על הוריהם המיוחדים ובפרט על האב שהלילה חל יום היארצייט ה-60.

    האזינו:

    צילום תמונה: אלימלך גרסטל



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      התרגשנו מאד. מאד. עד דמעות.
      ישר כח גדול.
      רבי רפאל – שתזכה להמשיך במהפכה התורנית בצפת ובארץ כולה, מתוך בריאות ושמחה, אמן

    2. 2

      רבי חיים ולדר כך צריך לקרא לך. אם אתה לא רב אז מי רב. אתה שמבין נפש יהודי הומיה ומתוך כ.כ אוצרות יהודיים הטמונים בך אתה מייצג נפתולי חיים של ימינו ולצידם הבנה והתחשבות. אשריך רבי חיים

    3. 1

      גאה להיות הנכדה של סבתא ששונה ויותר מכך להיות קרויה בשמה שושנה
      התרגשנו מהסיפור….