אושר: תקופת ההתיישנות בחברות הביטוח תוארך ל-7 שנים

    איתי גדסי No Comments on אושר: תקופת ההתיישנות בחברות הביטוח תוארך ל-7 שנים

    כיום מבוטח יכול היה לתבוע את הביטוח במקרה של נכות או מחלה עד תקופת של 3 שנים, החוק החדש מאריך את התקופה ל-7 שנים

    אופיר כץ צילום: צילומסך מתוך יוטיוב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד את הצעת חוק תיקון חוזה הביטוח, מכיוון שזמן ההתיישנות הקבוע בחוק הוא שבע שנים ברוב התחומים. חוק חוזה הביטוח קובע תקופת התיישנות בת 3 שנים בלבד במקרה של נכות או מחלה, החל מהרגע שקמה למבוטח הזכות לתבוע את תגמולי הביטוח.

    קביעת תקופה התיישנות מקוצרת פוגעת באופן קשה במבוטחים ובמיוחד החלשים שבהם. המציאות מלמדת כי אוכלוסיות אלו מתקשות באופן מיוחד בבירור זכויותיהן ובמיצוין, ולכן נפגעות יותר.

    לכן מוצע בהצעת החוק להאריך את תקופת ההתיישנות ל- 7 שנים ולחייב את תאגידי הביטוח להתריע בפני המבוטח פעמיים טרם תום תקופת הזכאות לתביעה.

    מגיש הצעת החוק, חבר הכנסת אופיר כץ אמר לאחר אישור הוועדה: "מטרת ההצעה הינה לסייע למבוטחים המוחלשים, אשר משלמים שנים ארוכות לתאגידי הביטוח ובשעת צרתם הקשה ביותר לא מקבלים מענה בשל חוסר ידע לגבי מימוש זכויותיהם. למרות תביעתם הצודקת האוכלוסיות הללו נאלצות להתמודד עם חיים של מחסור".

    כץ הוסיף, "הצעת החוק שלי תמגר תופעה זו, תאריך את תקופת ההתיישנות ל- 7 שנים כמו ברוב התחומים בחוק ותחייב את חברות הביטוח להתריע בפני המבוטחים טרם סיום התקופה שבה הם יכולים להגיש את התביעה. אמשיך לפעול על מנת לוודא שהחוק הזה יעבור והצדק עם החלש ייעשה".



    0 תגובות