גפני על החלת הריבונות: "המצב כיום שונה מכיוון שארה"ב תומכת במהלך"

    אסתי פלד No Comments on גפני על החלת הריבונות: "המצב כיום שונה מכיוון שארה"ב תומכת במהלך"

    יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מסביר את ההבדלים בין הוראתו של מרן הגרא"מ שך לבין דין החלת הריבונות כיום שבו האמריקנים תומכים, יחד עם זאת מבהיר גפני, "כשיגיע נושא החלת הריבונות נשאל את גדולי ישראל בעניין" | ומה עם הכסף שהועבר לאברכים במשבר הקורונה

    ח"כ משה גפני צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והסביר את דעת יהדות התורה על החלת הריבונות, לדבריו, "כשנושא החלת הריבונות יעלה להצבעה נשאל את גדולי התורה לדעתם". גפני הבהיר כי "הריבונות לא דומה לסוגיה שהייתה בשעתה, ועליה כתב מרן הרב שך תשובה מפורטת. כאן אין עניין בטחוני, האמריקאים תומכים ולא מדובר במובן הקלאסי של "החזרת שטחים".

    גפני התייחס לקמפיין הקשה שמובילים בימינה כנגד המפלגות החרדיות, "אין סיבה לבנט לכעוס עלינו, היינו ביחד בגוש, זה היה חשוב. המו"מ בינים לבין הליכוד לא צלח". גפני הזכיר כי "הם היו ב 2013 באותו מצב ופעלו הפוך, ונלחמו בנו עם שורה של חוקים הרסניים, ומי שיש לו חמאה על הראש שלא יצא החוצה" אמר גפני.

    הנושא החדש שעלה בכנסת הוא הורדת אחוז החסימה לאור התוצאות בבחירות האחרונות, במהלכם נאבדו עשרות אלפי קולות לפח, "אני תומך מזה שנים בהורדת אחוז החסימה" אומר גפני בהחלטיות ומוסיף, "אלו שטענו שזה יביא לחוסר יציבות שילטונית למדו שעם אחוז הצבעה גבוה חווינו 3 מערכות בחירות".

    יחד עם זאת הבהיר גפני, "אין כוונה לפצל את יהדות התורה, זה ממש לא הסיפור, ולא קושר לעניינים פינמיים באגודה".

    על הכסף שהועבר לראשי הכוללים בשל משבר הקורונה, אומר גפני, "אני מקווה שראשי הכוללים יעבירו לאברכים את התקציב המיוחד שהם קיבלו כפיצוי על תקופת הקורונה, זה כסף שמיועד לאברכים" מבהיר גפני בסיום הריאיון.



    0 תגובות