ריאיון מיוחד עם הרב שחשף את מצבתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב

    אסתי פלד 1 Comment on ריאיון מיוחד עם הרב שחשף את מצבתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב

    דרמה בעולם היהודי: הרה"ג שמואל טלער והעיתונאי אריה ארליך, בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מספר הרב על התגלית שמטלטלת את העולם היהודי, עם חשיפת ציונו המקורי של הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב באוקראינה, "במהלך עבודות לחימום רצפתי למתפללים, התגלה הקבר"

    הציון הקדוש שהתגלה במתחם צילום: צילום: באדיבות מוסדות הרב טאהלר ברדיטשוב
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: צילום: באדיבות מוסדות הרב טאהלר ברדיטשוב

    דרמה בעולם היהודי: בחסות משבר הקורונה העולמי שגרם לשיתוק כמעט מלא של המרחב הציבורי וענף התיירות, דבר שהוביל להפסקת זרם המתפללים מציונו של הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א באוקראינה, בשל כך החליט רב המקום להתחיל בעבודות שיפוצים במתחם לטובת המתפללים, דבר שהוביל לחשיפת הציון המקורי של הרה"ק יחד עם שלושת בניו.

    אריה ארליך התראיין ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן וסיפר על הדרמה היהודית, "לאורך השנים הייתה עננה של אי וודאות על מיקומו המדוייק של הציון הקדוש. הרקע לכך לפני שנה וחצי לפני פרוץ השואה, הגויים המקומיים השתמשו במקום בצורה לא הולמת לכן כיסו את הציון בבטון", סיפר ארליך והוסיף, "אחרי השואה שחזרו היהודים למקום שראו את הבטון במקום, הבינו שזה המקום ובנו עליו מצבה. לפני כשנה חיפשו בסמוך וחשפו עוד מצבה וחשבו  שמדובר במצבה המקורית".

    וכאן הכל החל מספר ארליך, "הרב רבי משה שמואל טהאלער שליח חב"ד ורב קהילת ברדיטשוב באוקראינה, החל לפעול לגילוי המצבה המקורית ואכן היא אותרה בעומק האדמה כפי שהיא הייתה. ישנם שם שרידים של מתקן לנרות, רשומות של אנשים שביקשו ישועה. המקום עצמו הוא ציון דרך בתולדות החסידות. מי שיבקר בקרוב יוכל לדעת שהוא מתפלל במקום עצמו".

    הרה"ג הרב שמואל טלער שליח חב"ד ורב הקהילה התראיין וסיפר על הרגעים הגדולים והקדושים להם זכה, בגילוי המצבה המקורית של רבי לוי יצחק מברדיטושב יחד עם בניו הקדושים.

    וכך זה קרה: במהלך שיפוצים באוהל הקיים, לצורך התקנת חימום תת-רצפתי, נחשפה התגלית המדהימה: האוהל העתיק ומצבת ציונו המקורית של סנגורן של ישראל.

    כשהגאון רבי משה שמואל טהאלער שליט"א, רבה של בארדיטשוב, החליט לנצל את הידלדלות זרם המתפללים בעקבות הקורונה, על מנת לנקות ולשפץ את בית העלמין העתיק בברדיטשוב, הוא לא שיער לעצמו שהוא עומד לגלות את אחת התגליות ההיסטוריות, כמותה לא נתגלתה מאז מלחמת העולם השנייה, כשמזרח אירופה נוקתה מיהודים.

    במהלך העבודות, המתקיימות בפיקוחם האדוק של רבני 'ועד בית החיים' הפועלים במקום בתדירות ובהתייעצות עם גדולי ישראל, הוחלט להרים את רצפת הבטון באוהל הגדול בו שוכן ציונו של סנגורן של ישראל, רבי לוי יצחק זי"ע, ולהתקין במקום חימום תת-קרקעי, לרווחת המתפללים הפוקדים את המקום בימי כפור ושלגים.

    הבטון הורם והביא לגילוים של קירות עתיקות המסתתרות מתחת לאוהל ומלאות בכמויות של עפר. בחרדת קודש החלה מלאכת הוצאת העפר והתגלית שהתגלתה, גרמה ללב לרעוד בעוצמה:

    האוהל הקדוש והמקורי נחשף, ארבעה קירות הבנויים בהקפדה, רצפה משולבת צבעים, ובתווך – קודש הקדשים, מצבתו המקורית של הצדיק מברדיטשוב, סנגורם של ישראל, הצמודה אל שלוש מצבות נוספות אשר על פי המקובל מיוחסות לשלושת בניו שנקברו עמו.

    התגלית מעוררת התרגשות בכל קצווי תבל ויהודים ממתינים לרגע בו ייפתחו הגבולות והם יוכלו לנסוע שוב לפעול ישועות בברדיטשוב, כשהפעם – ההשתטחות תהיה על ציון קדשו המקורי והמדויק של הצדיק. הסנגור ופועל הישועות הגדול.

     

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יודעים איזו מארבעת המצבות היא של רבינו? ולאיזה מבניו שייכות השלוש האחרות?