פרסום ראשון: תיעוד מהשטח מגלה – קברו של הנביא יחזקאל לא נהרס

    יצחק כרמלי No Comments on פרסום ראשון: תיעוד מהשטח מגלה – קברו של הנביא יחזקאל לא נהרס

    לאחר הפרסומים בתקשורת העולמית כי קברו של הנביא יחזקאל בבגדד שבעיראק – נהרס, לאחר שעשרות אתרים נהרסו במדינה ע" השלטונות. יצחק כרמלי הוציא לשטח צלם שסיכן את נפשו ותיעד לראשונה את הקבר והסביבה מהיממה האחרונה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז פרסם הארגון היהודי JCHI היושב בלונדון מלפני שבועיים, כי 90% מהאתרים היהודיים בעיראק נהרסו ע"י השלטונות, היה חשש כי כך עלה בגורלו של קבר הנביא יחזקאל בן בוזי הנמצא בכפר כיפיל שמדרום לבגדד.

    אלא ששליח מיוחד שיצא היום בשליחתנו מבגדד וצילם תוך שסיכן את נפשו בתוך מבנה הקבר שהפך למסגד שיעי, מראה כי המבנה לא נהרס, אם כי הכתובות העבריות בנות מאות שנים המקשטות את מבנה הקבר המרשים, הולכות ומתקלפות. הקירות גם הם נפגעו מארוזיה, סדקים נפערו בקירות, וחלק גדול מאריחי השיש שהיו במקום נעלמו.

    מהתמונות הבלעדיות המפורסמות כאן, ומעדות השליח, עולה כי בית הכנסת שהיה פעיל עד ל-1948 הפך למסגד הכולל מתחם ענק הכולל 200 חנויות, חנויות שהיו ברובם בבעלות יהודית.

    יצויין כי דווקא סאדם חוסיין הורה לשפץ את הקבר ולהחשיבו כאתר יהודי קדוש, כשבנוסף הורה להעביר את דמי השכירות מהחנויות ליהודים יוצאי עיראק.

    יוצאי עירק מזהירים, כי אם ימשיך הממשל להתעלם (במקרה הטוב) מהאתרים היהודיים, אזי תהיה זאת סתימת הגולל לקהילה היהודית בעירק.



    0 תגובות