נמשכת מחאת ענף ההיסעים: קריית הממשלה בת"א נחסמה ע"י אוטובוסים

    צבי טסלר No Comments on נמשכת מחאת ענף ההיסעים: קריית הממשלה בת"א נחסמה ע"י אוטובוסים

    בשעה זו: חסימות כבדות באזור מנחם בגין והארבעה בתל אביב. אוטובוסים חוסמים את הציר המרכזי ומונעים גישה לקריית הממשלה. על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה". בשעה הקרובה צפויות חסימות ביעדים מרכזיים נוספים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבשבוע שעבר חסמו עשרות אוטובוסים את נתיבי איילון והשביתו את התנועה לדקות ארוכות במסגרת 'מחאת ענף ההיסעים', החליטו חברות ההסעה להמשיך הבוקר (שלישי) במחאת החסימה באזורים נוספים כשבשעה זו הם מתמקדים בבניין קריית הממשלה ובצומת עזריאלי בתל אביב, שם עומדים אוטובוסים וחוסמים את הגישה לאזור.

    בשבוע שעבר יצאה הודעה מיד בסיום החסימה מנציגי חברות ההסעה הפרטיות שאמרו: "יש לנו למעלה מ-20 אלף אוטובוסים ברחבי הארץ, אם אנחנו נמשיך להיות מושבתים, כך תהיה גם כל המדינה, אין לנו עניין לעשות את זה אבל המדינה שמה אותנו עם הגב לקיר וחייבים להבין את המצוקה הקשה של 30 אלף נהגים שלא מצליחים לפרנס את המשפחות שלהם". כעת כאמור, משלא התקבל כל מענה, החליטו חברות ההסעה להמשיך במאבקם.

    חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת.

    בחברות הפרטיות מציינים כי למרות היותן חברות תחבורה, חברות ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שמאפשר למשרדי הממשלה להעביר את דרישותיהם מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי, כך לטענתם. כעת יצא הארגון בקמפיין רחב הקורא לשרת התחבורה מירי רגב להכניס את הענף תחת משרדה ולמנוע את קריסתו.

    הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

    הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב (הרב מעבר לתחבורה הציבורית) ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט תחת חזר לפעילות.

    יו"ר הארגון ניסים סרוסי: "יש פה מצוקה קשה מאד שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ועשרות אלפי נהגים חיים בתחושה שאין להם יותר מה להפסיד ושהם חייבים לפעול על מנת לפרנסת את משפחתם. אנחנו לא רוצים להיות במצב הזה אבל הגיע הזמן לפתור את המצוקה הקשה של הענף הזה, שרת התחבורה מירי רגב – את אחראית לנו, אל תאפשרי לנו לקרוס".



    0 תגובות