בעלי עסקים מודאגים; "מי מטפל בהורדת הבירוקרטיה?" \\ דעה

    הדר מילר No Comments on בעלי עסקים מודאגים; "מי מטפל בהורדת הבירוקרטיה?" \\ דעה

    לקראת גל הקורונה השני – מי ידאג לבעלי העסקים?! הדר מילר בטור דעה על ההמשבר הכלכלי הגדול של השנים האחרונות

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נגיף הקורונה עודנו פה ורבים מבין בעלי העסקים הקטנים, הבינוניים ואף הגדולים עודם מלקקים את פצעי המשבר הכלכלי הגדול של השנים האחרונות.

    משבר הקרונה, שלא כמו המשבר העולמי העצום שהיה בעשור הקודם, פגע כמעט בכל בית ובית בצורה ישירה. מציאות בה 25 אחוזים מבין עובדי המשק הישראלי מצאו עצמם ללא עבודה היא מציאות בלתי נתפסת ומהווה מכת מוות לכלכלה הישראלית.

    אחוז המובטלים משקר שכן מי שכלול בו אלה רק האנשים שעבדו מספר חודשים ונפלטו משוק העבודה. לצערנו, אוכלוסיות שלמות מדירות עצמם לגמרי משוק העבודה ביודעין, כך שמספר הלא מועסקים הינו גבוה הרבה יותר.

    משבר הקורונה חייב את בעלי העסקים להמציא עצמם מחדש. שיווק דיגיטלי הוא פתרון שהוכיח עצמו שכן ניתן לספק מוצרי צריכה לציבור בכל עת וזמן גם אם הציבור איננו יכול לצרוך אותו ישירות מהקמעונאיים.

    כעת, עם עלייה מתמדת בגרף חולי הקורונה בישראל, ישנו חשש בקרב בעלי העסקים מגל נוסף שישטוף אותם.
    נרצה או לא, על אף שהסגר פגע בצורה אנושה מבחינה כלכלית ברבים, הוא הציל את חייהם של אזרחי ישראל.

    בשאלה סביב עולם הערכים – כסף או חיים – החיים ניצחו בגדול ובצדק.

    יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הסגר כלכלי אינו יכול להיות, לא רק בגלל שהוא אינו נכון מבחינה כלכלית אלא בגלל שהוא פוגע בחברה גם מבחינה פסיכולוגית. חירותו של אדם הינה הדבר המשמעותי ביותר עבורו. ידועים דבריהם של גדולי אסירי ציון שלנו, שעל אף שהיו כלואים שנים רבות מאחורי סורג ובריח הם הרגישו הכי חופשיים בעולם.

    משכך, לא ניתן באמת לפגוע שוב בחירותם של אזרחי ישראל אלא אך ורק במקרה קיצון. מציאות שכזו, יכולה להוות מכת מוות עבור עסקים רבים שעוד טרם התאוששו מהמשבר הראשון אבל גם יכול להיות מכה אנושה עבור רבים מאזרחי ישראל שחירותם תיפגע.

    כעת, על ממשלת ישראל ומקבלי ההחלטות להחליט על צורת צעדים שיאפשרו לעסקים להתאושש במהרה. הליך מבורך של הסרת החסמים הבירוקרטיים כדי לקבל מענקים מן המדינה בעקבות המשבר חייבים להתרחב. אחד מהפתרונות האפשריים הוא פטור של המדינה מתשלום ארנונה לאותם בעלי העסקים שנותרו סגורים או חויבו להיות פתוחים בצו דוגמת אופטיקות ובתי מרקחת.

    משבר הקורנה יצר פה הזדמנות לרבים מאיתנו, בעלי העסקים, לחשב מסלול מחדש בכל הקשור לשדרוג פלטפורמות השיווק. משבר הקורונה הוכיח עד כמה עולם הדיגיטל הוא מצרך משמעותי ביותר בכל הקשור לשמירה על מודל הפיתוח העסקי של כל אחד מהעצמאיים בישראל.

    על הממשלה לחבק את העצמאיים כי הם הבסיס עליו עומדת כל הכלכלה הישראלית. צעדים בוני אמון, לאחר משבר הקורונה, כמו הענקת מענקים מיוחדים עבורם או כאמור פטור מתשלום ארנונה, הם הצעד הראשון בו נוכל להחזיר את הכלכלה הישראלית למקומה הראוי לה, לא במילים אלא במעשים.

    הכותבת הינה אופטומטריסטית בכירה ושותפה בחנות "אופטיקנט בארנס" בקניון קריית הממשלה רמלה. מומחית בהתאמות משקפיים ועדשות מגע לילדים ונוער, ראיה ירודה, התאמת עדשות לקרטוקונוס ועדשות טיפוליות פוסט ניתוחים.



    0 תגובות