"הרבנים לוקחים אחריות": הפתרון המסתמן לסכנה הרוחנית בקורונה

    אסתי פלד No Comments on "הרבנים לוקחים אחריות": הפתרון המסתמן לסכנה הרוחנית בקורונה

    בצל משבר הקורונה, עולם הישיבות עדיין לא חזר למסלול הרגיל, וכעת אלפי בחורים נמצאים בבית, הסכנה הרוחנית העצומה אורבת מעבר לפינה. בכינוס של גדולי ראשי הישיבות והמחנכים הועלה פיתרון יצירתי, שייתן מענה רוחני לאלפי בחורי הישיבות הנמצאים בביתם

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל משבר הקורונה, ההתנהלות של הישיבות בצל המגיפה לא אחידה, ובצל הסכנה הרוחנית, לאור הישארותם של אלפי בחורי ישיבות בבית, התכנסו גדולי ראשי הישיבות, רבנים ומחנכים בירושלים בשישי האחרון.

    הרב שלום קולדצקי מאיגוד בני הישבות שהיה מיוזמי הכינוס התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' והסביר על מהות הכינוס, הביא את דבריהם של ראשי השיבות שנאמרו בכינוס החירום היום שישי בעקבות הקורונה, "אנחנו מתמודדים כבר חודשים רבים עם המשבר. הייתה אופטימיות גדולה שיהיה זמן קיץ. כרגע בכל הארץ שולחים בחורים הבית".

    עוד הוסיף הרב קולדצקי: "הבתים הם טובים וההורים עוזרים. אבל כשבחור נמצא בישיבה יש לו את כל התנאים להצליח. כשאתה רוצה להצליח אתה צריך את הסביבה שלך וחברה זה חשוב מאוד. כשבחור נמצא בסביבה הלא טבעית שלו זה יכול לגרום לנזק גדול. גם חברותא בטלפון זה לא אותו דבר".

    הרב אלחנן גרוסבוים: על תמיכת רבני הקהילות בבני הישיבות בעת הזו, ופתרונות מעשיים לכל בחור שנמצא ללא מסגרת, "רבני הקהילות המשמים כעין ראשי הישיבות של הבחורים בשכונות השתתפו בכנס. ישנם עשרות ומאות בחורים הנמצאים בשכונות ללא מסגרת, וצריך להיזהר לא להוציא לעז על בחורי הישיבות, וכ בחור היום הוא בגדר מתמודד. הרב וובר זעק ובכה על הסכנה והאחריות הגדולה על כל בחור ובחור".

    הרב גרוסבוים חשף כי הפתרון המסתמן כעת בעול הישיבות הוא הקמת אלפי קבוצות קטנות של לומדים בכל שכונה וקהילה ברחבי הארץ, "הרבנין יצטרכו לדאוג לכך דרך נציגי הציבור. האברכים באזור יתנו מענה לאברכים. הרבנים יתקשרו לבחורים שבשכונה יעזרו להם ויסדרו להם חברותות".



    0 תגובות