החלטת הקבינט: תפילה עד 50 איש; חתונות עד 250 איש; ההגבלות החדשות

    צבי טסלר 1 Comment on החלטת הקבינט: תפילה עד 50 איש; חתונות עד 250 איש; ההגבלות החדשות

    קבינט הקורונה שהתכנס שוב היום, קיבל מספר החלטות במאבק בנגיף, ההתקהלויות הציבוריות יצומצמו, בריתות ולהבדיל הלוויות יערכו עד 50 משתתפים. מיז' בתמוז חתונות באולם סגור יהיו עד 100 משתתפים. נתניהו: "אני מתכוון להיכנס בכל הכח לנושא הכלכלי. וגם לדאוג שהכסף שהובטח יגיע לאנשים"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את קבינט הקורונה לדיון המשך בהגבלות הנדרשות לאור נתוני התחלואה הגבוהים. לאחר הדיון שרי קבינט הקורונה החליטו פה אחד על מספר הגבלות שינסו למתן את קצב ההדבקה.

    באירועים באולמות ומופעי תרבות תותר השתתפות – עד 250 משתתפים.

    בברית מילה והלוויות יהיו: עד 50 משתתפים

    חתונות:  עד י"ז בתמוז, 9.7.20 – תותר עד 250 משתתפים. יחד עם זאת קוראת הממשלה לציבור ובעלי האולמות לקיים את האירועים עד כמה שניתן במרחבים פתוחים.

    מ- י"ז בתמוז עד י׳ באב, 31.7.20 – עד 250 משתתפים במרחב פתוח. בחלל סגור עד 50% מהתפוסה ולא יותר מ-100 משתתפים.

    בנוסף, בתי תפילה והתקהלויות אחרות: רק עד 50 איש.

    השכלה גבוהה – מעבר למבחנים מקוונים (למעט מקרים שיסוכמו בין משרד הבריאות והמל״ג).

    עבודה במגזר הציבורי: 30% עבודה מהבית (בהתאם להסדרים שייקבעו ע"י נציב שירות המדינה ותוך גמישות ניהולית למנכ"ל המשרד).

    בנוסף, הקבינט קיבל את המלצתו של שר החינוך יואב גלנט לפתוח את בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א׳ עד ד׳. שיחלו לפעול מ-1.7. במסגרת הדברים, הנחה השר גלנט על מספר שינויים בהפעלת בתי הספר, בניסיון למנוע מקרי הדבקה חמורים במוסדות החינוך.

    במסגרת השינויים שיוכנסו לבתי הספר של החופש הגדול: בניגוד לתכנון המקורי, כל קבוצה תמנה בממוצע 28 תלמידים, לעומת 35. בנוסף, פעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר.

    עוד במסגרת השינויים שהכניס השר גלנט, מוסדות החינוך ישתמשו בתשתיות של השכבות הבוגרות – שאינן לוקחות חלק בבית הספר של החופש הגדול – על מנת לפזר בצורה נרחבת יותר את התלמידים במתקנים השונים.

    ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו כל הזמן הזה בתוך המתח הזה שבין שמירה על הכלכלה לבין שמירה על הבריאות והחיים. במסגרת הזאת אתמול שר האוצר ואני החלטנו על הארכת תקופת הזכאות של דמי האבטלה עד לאמצע אוגוסט".

    נתניהו סיפר על הדיונים בקבינט: "היום אני בא מקבינט הקורונה וקיבלנו החלטה פה אחד על הגבלות מסוימות על התקהלויות. עשינו את זה פה אחד ועשינו את זה כקבינט שקיבל החלטה מאוחדת. אנחנו נפצה את הגורמים שיפגעו כתוצאה מההחלטות האלה".

    נתניהו הוסיף כי הוא שם את כל כובד משקלו על הנושא הכלכלי: "מכאן אני הולך לישיבה עם שר האוצר ויועצים כלכליים. אני מתכוון להיכנס בכל הכח לנושא הכלכלי. גם לדאוג שהכסף שהובטח יגיע לאנשים וגם להביא תוכניות חדשות וחדשניות כדי להניע את הכלכלה שלנו".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך זה שאף אחד לא מדבר על זה שההגבלה רק על בתי הכנסת ההגבלה של החתונות רק מי"ז עד ט באב שאין חתונות