אושר טרומית במליאה; תיקון לחוק דמי מחלה: אברכים יוכרו כבני זוג עובדים

    איתי גדסי 1 Comment on אושר טרומית במליאה; תיקון לחוק דמי מחלה: אברכים יוכרו כבני זוג עובדים

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית תיקו לחוק דמי מחלה: הצעת החוק נועדה לאפשר לעובד להעדר מעבודתו על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו לטובת מחלת ילדו גם במקרה בו בן זוגו אינו עובד אלא לומד ב'מוסד לימודים על תיכוני'

    מליאת הכנסת צילום: Miriam Alster/FLASH90
    12:02
    18.04.24
    איתי גדסי No Comments on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) של חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר.

    הצעת החוק נועדה לאפשר לעובד להעדר מעבודתו על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו לטובת מחלת ילדו גם במקרה בו בן זוגו אינו עובד אלא לומד במוסד לימודים על תיכוני.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), התשנ"ג-1993, מאפשר לעובד להיעדר מעבודתו בזמן מחלת ילדו על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו ובתנאי שבו זוגו לא נעדר מעבודתו מכוח זכאותו כאמור בימי היעדרות העובד. לעניין עובד שהוא הורה של אדם עם מוגבלות – זהו תנאי לניצול ימי מחלה נוספים. הרציונל לכך הוא שבן הזוג שאינו עובד יוכל לשהות עם הילד החולה או הזקוק לסיוע. עם זאת, פעמים רבות בן הזוג של העובד הוא סטודנט הלומד במוסד להשכלה גבוהה, במוסד להשכלה מקצועית או במוסד תורני. כאשר התלמיד נמצא במסגרת לימודית כאמור, נבצר ממנו לשמור על ילדו, שכן היעדרו של התלמיד מהלימודים עשוי לגרום לו נזק, למשל בקורסים עם דרישת נוכחות חובה, או בביצוע מבחנים או בחנים".

    ח"כ גפני: "הרציונל העומד בבסיס הדרישה לשני בני זוג עובדים מתממש גם במקרה של בני זוג שאחד מהם עובד והשני לומד. הכנסת התקדמה באופן דרמטי לדאוג לאפשר לנשים לצאת לעבוד. אני לא זוכר מקרה אחד שלא הייתה תמיכה מקיר לקיר בחוק שמאפשר לנשים לצאת לעבודה. אחד הדברים שחשובים לאישה שיוצאת לעבודה זה שאם הילד שלה יהיה חולה, יהיה מי שיוכל לשמור עליו. אם מישהו רוצה להצביע נגד, רק בגלל שיש שם לימוד בכולל יום שלם, שיצביע נגד".

    61 חברי כנסת תמכו, 14 התנגדו, וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שהעיריה תשלח פקחים משלה , עם מסכות ,עם לחמניות שקיות חלב ומטרנה לנזקקים !!!!!