הרמטכ"ל: "הגיבוי הנדרש הוא בעת לחימה בתוך מרחב אוכלוסיה"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "הגיבוי הנדרש הוא בעת לחימה בתוך מרחב אוכלוסיה"

    הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם בסיום קורס קצינים והתייחס לגיבוי שנדרש הצבא לתת לחיילי צה"ל בלחימה, "אסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי, ואסור שיפשיט את חיילינו מהגנה"

    צילום: דובר צה"ל
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף בטקס סיום קורס של קצינים קרביים והתייחס לאחת הסוגיות הנפיצות בצה"ל והוא גיבוי חיילים בשגרה ובמלחמה, לאור תקלות שהיו בעת לחימה שבאו לידי ביטוי בעיקר בדוחו"ת אנטישמיים, כמו דו"ח גולדסטון לאחר עופרת יצוקה שהאשים את חייךי צה"ל בפשעי מלחמה.

    הרמטכ"ל אמר לקצינים, "אנו- מחוייבים לתת לכם גיבוי. זהו חוזה הרביעי. לא גיבוי אוטומטי, בטח לא גיבוי עיוור, לא גיבוי על תקלה ברורה, ובוודאי שלא גיבוי על בעיה ערכית, אבל בשגרה, מפקדים עשויים לשגות, ובשדה הקרב הכאוטי והדינמי, מפקדים יכולים לטעות, ואנחנו נגבה אתכם".

    עוד הוסיף, "במקצוע שבו החלטות מתקבלות תחת לחץ ובשניות בודדות, יתכנו טעויות – ונדע ונגבה אתכם. זה מכבר הבחנתי בין תקלה לבין שגיאה. במקרה של תקלה נמצה את הדין, ובמקרה של שגיאה נגלה הבנה".

    הרמטכ"ל הבהיר כי חשיבות הגיבוי הוא בזמן לחימה, "אבל שיאו של הגיבוי נדרש בשדה הקרב העירוני, הצפוף, עמוס באויב ופעילי טרור, שהתמקמו במכוון בתוך אוכלוסייה פלסטינית או לבנונית".

    לדברי הרמטכ"ל, "אסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי, ואסור שיפשיט את חיילינו מהגנה. שלחנו את החיילים להגן על מדינת ישראל, תורה של מדינת ישראל, להגן עליהם בתמורה. תדע כל אם, שמסרה גורל בנה בידי מפקדים, שיתנו לו גיבוי כשראוי. כך במלחמה, כך בפעילות המבצעית וכך באימונים ובשגרה".



    0 תגובות