אושר בוועדת החוקה: הקנס על אי-עטיית מסיכה יעלה ל-500 ש"ח

    ישראל רובין 2 Comment on אושר בוועדת החוקה: הקנס על אי-עטיית מסיכה יעלה ל-500 ש"ח

    בכפוף לרביזיה; ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2: הקנס על אי-עטיית המסכות יעלה ל-500 ש"ח – החוק צפוי להגיע עוד היום למליאה. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "הבנינו את שיקול הדעת לאכיפה בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח"

    ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (שני) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק נגיף קורונה החדש – אכיפה לקריאות שנייה ושלישית.

    7 חברי כנסת תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים: אתי עטיה, שלמה קרעי (הליכוד), עינב קאבלה, תהלה פרידמן, איתן גינזבורג (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס).

    4 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו).

    עם אישור החוק במליאה, יעעלה גובה הקנס על אי-עטיית מסכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח. לדרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין". יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה – בתוך 45 יום.

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר: "ישבנו על החוק הזה כמו שצריך, העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה. עם זאת, מה שעשינו ביוזמת ח"כ אלהרר להבניית שיקול הדעת לשוטר משמעותי מאוד. הבנינו את שיקול הדעת בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח. אם אדם יסרב לעטות זה כבר משהו אחר".

    עוד הוסיף אשר: "הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו ואיזנו את החוק ככל האפשר. העברנו כאן בשבועיים האחרונים כ-8 חוקים שהחליפו את התקש"חים ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה אך זה לא יהיה ב-24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע יעקב אשר לא נלחם קצת יותר נגד העלאת הסכום ברור שזה יפגע בציבור החרדי יותר מהשאר. והקביעה לתת שיקול דעת לשוטר להחליט מתי לוותר על נתינת קנס ברור שלא תעזור לאף חרדי זה רק יגרום שכבר לא תהיה לנו אפשרות להתלונן על אכיפה בררנית כי הרי זה נתון לשיקול "דעתו" של השוטר הנכבד…