דרישה: ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של שופטי העליון

    איתי גדסי No Comments on דרישה: ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של שופטי העליון

    בעקבות החשיפות על פעולותיהם של רבים משופטי ביהמ"ש העליון, שפועלים לכאורה בניגודי עניינים, דורש ח"כ סמוטריץ: להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת המקרים

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' וסיעת ימינה דורשים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון. ההצעה שהוגשה אתמול (שני) צפויה לעלות לדיון במליאת הכנסת ביום רביעי.

    דרישתו של סמוטריץ' באה על רקע סדרת החשיפות של העיתונאי קלמן ליבסקינד במעריב אודות רבים משופטי בית המשפט העליון, שיושבים לדון לכאורה בתיקים בהם קיים להם ניגוד עניינים מובהק ואף, על פי הפרסומים, מוחקים שמותיהם של גורמים וגופים שונים מרשימת המניעויות שלהם.

    בבקשתו של ח"כ סמוטריץ' נכתב: "בשבועות האחרונים התפרסמו רצף תחקירים עיתונאיים המגלים מציאות שאינה מתקבלת על הדעת של ניגודי עיניינים קשים אצל שופטי בית המשפט העליון, היושבים בדין בתיקים של בעלי דין או עורכי דין שיש להם זיקה אליהם", נכתב בפתח הבקשה.

    "מה שמטריד עוד יותר מהתחקירים עצמם", ממשיך סמוטריץ' בבקשתו "הן תשובות השופטים המקוממות, המלמדות על חוסר הבנה, שלא לומר התכחשות, לבעייתיות הרבה הכרוכה בכך, ועל חוסר נכונות לתקן את המעוות".

    סמוטריץ' מוסיף "עוד עולה מהתחקירים, היחס המזלזל של השופטים לרשימת המניעויות שלהם, החוסר בכללי מניעויות למניעת ניגודי עניינים, העדר פיקוח ובקרה, הוספה ומחיקה של בעלי ניגודי עיניינים מרשימת המניעויות לפי העת והשעה, תוך התעלמות מוחלטת מחשש הטיית הדין והפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת המשפט".

    "משכך הם פני הדברים", פוסק חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' במכתבו "ומתוקף תפקידה של הכנסת לבקר את פעולות הרשות המבצעת והרשות השופטת, נדרשת הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא".

    סמוטריץ' מסביר כי "הוועדה תידרש לבחון לעומק את ניגודי העניינים האמורים, האם ניגודי העניינים קיימים בבית המשפט העליון לבדו, או שמא פשה הנגע בערכאות הנמוכות יותר, האם קיימים ניגודי עניינים נוספים במערכת המשפטית שטרם נחשפו לציבור ועלולים להגדיל את הפגיעה באמון הציבור במערכת המשפטית, ולבסוף לגבש את התיקונים המערכתיים הנדרשים בעניין ואת אמות המידה למניעת ניגודי עניינים במערכת המשפט, לרבות באמצעות חקיקה".



    0 תגובות