משרד הבריאות: מוצר המשווק כ'בדיקת קורונה פרטית V.I.P' – אינו מאושר

    ישראל רובין No Comments on משרד הבריאות: מוצר המשווק כ'בדיקת קורונה פרטית V.I.P' – אינו מאושר

    משרד הבריאות מזהיר: מוצר המשווק כ'בדיקת קורונה פרטית V.I.P לציבור החרדי' משווק ללא אישור משרד הבריאות ועלול להטעות ולסכן את המשתמש, סביבתו הקרובה והציבור

    בדיקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות מזהיר כי ערכות מאושרות לבדיקות קורונה לשימוש האוכלוסייה באופן עצמי, והמוצר המפורסם כ'בדיקת קורונה פרטית V.I.P לציבור החרדי' משווק ללא אישור משרד הבריאות, עלול להטעות ולסכן את המשתמש, סביבתו הקרובה והציבור.

    לדברי משרד הבריאות, המוצר שאינו מוכר למשרד, משווק ללא אישורו משרד הבריאות תוך מצג שווא כי מדובר בבדיקת עצמית פרטית, המונעת "סגר בריכוזים חרדים".

    במשרד מוסיפים ואומרים כי הפרסום והשימוש במוצר משדרים מסר ברור המטעה את הצרכנים, גורם להם להיבדק כביכול להימצאות נגיף הקורונה באמצעות המוצר שאינו ערכת בדיקה מוכרת להימצאות נגיף הקורונה, ועלול לסכן את הצרכנים, משפחתם והציבור, ובכך מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור.

    עוד מוסיפים במשרד הבריאות, "פרסומים אלה יוצרים 'אשליית בדיקה וחיסון', המשתמשים במוצר זה עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות".

    "יתרה מזאת, תיתכן גם סכנה ישירה למשתמשים, ככל שאכן ידבקו בווירוס אולם המוצר לא יאבחן זאת – ואם יסבלו מתחלואה, יחשבו בטעות שאין זה קורונה – והם עלולים להגיע לטיפול רפואי מתאים בשלב מאוחר מדי. יש לכך חשיבות יתרה במחלה זו, שהינה דינמית, ורב הנסתר בה על הגלוי".



    0 תגובות